جلسه آموزشی با عنوان "گام دوم انقلاب" برگزار شد

جلسه آموزشی بررسی ابعاد مختلف بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان " گام دوم انقلاب" با حضور اعضاء شوراء حوزه بسیج شرکت و نیروهای فعال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این نشست "امیر فارسیجانی" معاون فرهنگی بسیج در خصوص شناخت ولایت و ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی فرمودند که انقلاب وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. گام دومی که باید در چارچوب "نظریه‌ی نظام انقلابی" و با "تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی" به‌سوی تحقق آرمانِ "ایجاد تمدّن نوین اسلامی" و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت ولی عصر (ارواحنافداه) برداشته شود .
وی افزود: اولین نکته تازه در این بیانیه، جمع شدن یکجای مجموعه‌ای شامل نگاه تاریخی، توصیف وضع موجود، نشان دادن چشم‌انداز، راه نیل به چشم‌انداز و موتور محرک و پیشران حرکت به سمت چشم‌انداز است . اگرچه فرازهایی از این بیانیه پیش از این، در بیانات معظم‌له مسبوق به سابقه است، لیکن چنین مجموعه مدون، جامع و یکدستی برای اولین بار است که منتشر شده است .
فارسیجانی با بیان اینکه دومین نکته بدیع در این بیانیه، اشاره به سه مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی به‌عنوان مراحل سه‌گانه‌ است، تصریح کرد: نکته تازه و مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح به جهانی‌بودن فرآیند گام دوم است که نسل جدید باید خود را برای آن آماده کند .

وی همچنین یادآور شد: یاد کردن از «نظام انقلابی» به‌عنوان یک نظریه و تاکید بر دفاع ابدی از این نظریه بود .

گفتنی است، در پایان این نشست فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت نیز در خصوص لزوم شناخت این بیانیه و مناسبت های روز قدس و سالگرد ارتحال امام راحل (ره)  سخنانی عنوان نموده و به پرسش های حاضرین نیز پاسخ های لازم ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات