نشست مشترک کلان شهرهای کشور در زمینه یکپارچه سازی اطلاعات دوربین های شهری تشکیل شد

نشست مشترک کلان شهرهای کشور در زمینه یکپارچه سازی اطلاعات دوربین های شهری تشکیل شد

اولین نشست مشترک یکپارچه سازی اطلاعات دوربین‌های شهری به‌عنوان مرحله نهایی طرح استقرار نظام حمل‌ونقل شهری و در راستای تکمیل تکالیف باقیمانده وزارت کشور مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و نمایندگان کلان‌شهرهای تهران، مشهد، شیراز و کرج در این سازمان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، ‌در این نشست خانم حصاری به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل پیشین طرح «ساماندهی ناوگان عمومی شهری و تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان دیزل مبتنی بر پیمایش» شامل ساماندهی بیش از ۲۶۰هزار خودرو حمل‌ونقل بار و مسافر دیزل شهری، صدور بیش از ۲۰ میلیون سند حمل بار شهری( باربرگ) و تجمیع و اعتبارسنجی دستگاه‌های موقعیت‌یاب هوشمند ( GPS ) نصب‌شده بر روی ناوگان استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن اعلام عزم جدی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سایر نهادهای حاکمیتی برای اجرا و تکمیل گام جدید طرح نامبرده، با عنوان «یکپارچه‌سازی اطلاعات دوربین‌های شهری»، گفت: این طرح از روش های مهم و کاربردی موجود جهت صحت سنجی و اعتبار سنجی اسناد حمل بار صادرشده شهری (باربرگ) و همچنین محدودسازی نظام مند تردد ناوگان فرسوده در سطح کلان شهرها به عنوان یکی از منابع اصلی ایجاد آلودگی هوای شهرها، استفاده از اطلاعات دوربین‌های شهری و برقراری ارتباط آن با سایر بانک‌های داده ای معتبر کشور می‌باشد.

حضاری با اشاره به ایجاد کلیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه تجمیع اطلاعات دوربین‌های شهری و اتصال آن به «سامانه مدیریت مرکزی حمل ونقل شهری وزارت کشور به نشانی UTCMS.IR »، به اهمیت تحقق هرچه سریع‌تر این گام، با توجه به دستور اکید وزیر محترم کشور در خصوص تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق در حوزه وظایف این وزارتخانه تاکید نمود.

در دامه نمایندگان هر یک از شهرداری‌های حاضر در جلسه، ابهامات، سوالات و ملاحظات موجود در خصوص نحوه عملیاتی سازی طرح و بهره برداری از داده های آن را بیان نمودند.

لازم به ذکر است کارگروهی به منظور پایش گام به گام فرایند اجرای طرح و نظارت بر اطلاعات استخراج شده و نحوه استفاده از آن با محوریت دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های ایجاد شده و به صورت مستمر تشکیل جلسه دهد.

خاطرنشان می شود پس از نهایی سازی اجرای طرح در سطح کلان شهرهای کشور و دریافت بازخوردهای لازم، تجمیع اطلاعات دوربین های شهری نصب شده در سایر شهرهای کشور از ابتدای مرداد ماه سال جاری در دستور کار کارگروه نامبرده قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات