آغازبه‌کار فاز اول جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر چمران در خوزستان

آغازبه‌کار فاز اول جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهر چمران در خوزستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر اجرایی طرح‌های فاضلاب خوزستان گفت: این پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، به طول یک کیلومتر در مدت ۹ ماه اجرایی می‌شود .
"فرزان عباسیان" هدف از اجرای این عملیات را ایجاد کلکتور اصلی فاضلاب به‌منظور دفع بهداشتی فاضلاب بخش مرکزی شهر و انتقال آن بر مبنای ظرفیت استاندارد به ایستگاه پمپاژ مرکزی عنوان کرد و افزود: در این پروژه، حذف یک باب تلمبه‌خانه فاضلاب و از مدار خارج ساختن خط قدیمی تحت فشار، برنامه‌ریزی شده که ارتقای بهره‌وری و پایداری در سیستم بهره‌برداری را به‌دنبال خواهد داشت.
وی، افزایش ظرفیت و بازسازی کامل ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهر چمران با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این شهر معرفی کرد و افزود: پروژه مذکور به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود .
عباسیان، هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت پمپاژ ایستگاه و ارتقای سیستم‌های بهره‌برداری استانداردسازی بر اساس مبانی طرح در افق سال ۱۴۲۵، دفع بهداشتی فاضلاب و انتقال به تصفیه‌خانه عنوان کرد .
مدیر طرح‌های فاضلاب آبفای خوزستان و مجری طرح فاضلاب شهر چمران خاطرنشان کرد: به‌منظور لحاظ کردن استانداردهای زیست محیطی در اجرای طرح تصفیه‌خانه شهر چمران، کارگروهی با مشارکت دانشگاه و صنعت با حضور محققان برجسته استان در مبانی فاضلاب تشکیل می‌شود تا پس از بهسازی وارد فاز اجرایی شود .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات