دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی دهیاریها بازبینی و به استانداریها ابلاغ شد
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: در راستای اجرایی نمودن مفاد آییننامه استخدامی دهیاریهای کشور، مصوب ۱۳۸۳، و بخشنامه شورایعالی کار، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی دهیاریها بازبینی و به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعیدرضا جندقیان بیدگلی ضمن اعلام این خبر عنوان نمود: در راستای ساماندهی و انتظامبخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، این دستورالعمل در ۱۷ ماده و سه تبصره به استانداریها ابلاغ شده است.
وی ضمن اشاره به دستورالعمل ابلاغی پیشین در سال ۱۳۹۳، مصوبات جدید شورایعالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، کمک هزینه عائلهمندی، حق مسکن و ... ملاک عمل برای پرداخت دانست.
وی اضافه کرد: در سال جاری بهمنظور ارج نهادن به سوابق تجربی دهیاران، مسئولین امور مالی که بیش از دو سال از سابقه فعالیت آنها در سمت مذکور میگذرد، علاوه بر یک حقوق پایه، به ازای هر سال سابقه خدمت در این سمت، از «افزایش سنواتی » معادل دو درصد حقوق مبنای سال جاری، برخوردار خواهند شد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه با اشاره به پرداخت «فوقالعاده شغل» و «فوقالعاده کارآیی » ، اظهار کرد: فوقالعاده شغل، با لحاظ تحصیلات مسئولین امور مالی و فوقالعاده کارآیی تا ۵۰درصد حداقل حقوق برای حداکثر دو بار در سال و منوط به پیشبینی اعتبار در بودجه سالانه، رعایت قوانین و مقررات موضوعه و متناسب با درآمد دهیاری قابل پرداخت میباشد.
جندقیان بیدگلی درخصوص نحوه پرداخت اضافه کاری به مسئولین امور مالی دهیاریها گفت: به مسئولین امور مالی دهیاریها که علاوه بر ساعات مقرر اداری انجام وظیفه نمایند، همچون سنوات گذشته، اضافهکاری بهمیزان حداکثر ساعات تعیین شده متناسب با جمعیت روستاهای تحت پوشش وفق ماده ۱۳ دستورالعمل پرداخت میشود.
وی افزود: همچنین وفق تباصر ذیل ماده موصوف، مبنای محاسبه اضافهکار براساس جدول ذیل این ماده، تا تعداد ۱۰ دهیاری میباشد و برای مسئولین امور مالی که مسئولیت بیش از ۱۰ دهیاری را بر عهده دارند در صورت تامین اعتبار، به ازاء هر دهیاری ۵ ساعت اضافهکار، مازاد بر میزان پیشبینی شده در دستورالعمل، قابل پرداخت خواهدبود و در هر صورت میزان اضافهکار پرداختی به مسئول امور مالی نباید از ۱۲۰ ساعت در ماه تجاوز نماید.
جندقیان در ادامه با بیان اینکه از دیگر تغییراتی که در این دستورالعمل صورتگرفته بهرهمندی مسئولین امور مالی دهیاریها ازمبلغی با عنوان «پاداش آموزش» است، گفت: براساس این تغییر، چنانچه مسئول امور مالی، در دورههای آموزشی مصوب، شرکت و گواهی آموزشی معتبر از مراجع ذیصلاح اخذ نمودهباشد، در صورت تامین اعتبار در پایان سال به ازای هر ساعت حضور در دورههای آموزشی، فوقالعادهای با عنوان پاداش آموزش، براساس فرمول مندرج در ماده ۱۴، محاسبه و به وی پرداخت میشود.
وی در مورد سایر مزایای پیشبینی نشده در دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور مالی افزود: قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تامین اجتماعی ملاک عمل برای دهیاریها خواهد بود.
وی در پایان متذکر شد: اجرای این دستورالعمل و نظارت کامل بر مفاد آن بر عهده معاونین امور عمرانی استانداریهای کشور میباشد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها
نظرات