زیبایی های شهر را مدیون...

زیبایی های شهر را مدیون...

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از اجرای طرح توزیع تقویم روز شمار زباله در سطح منطقه با هدف آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری یزد، سید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه از اجرای طرح توزیع تقویم روز شمار زباله در سطح منطقه با هدف آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست شهری خبر داد و گفت: تاریخ های جمع آوری پسماند تر در محدوده هر منطقه به صورت زوج و فرد مشخص شده و این تقویم با رویکرد آموزش و اطلاع رسانی توزیع شده است که فرآیند توزیع توسط تیم خدمات شهری که به صورت چهره به چهره  همراه با آموزش صورت گرفته است.

وی افزود: شهر یزد از نظر نظافت، زیبایی سرآمد شهرهای جهان است و مجموعه شهرداری یزد برای حفظ این پاکی به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

کشفی خاطر نشان کرد: با قرار دادن به موقع زباله های تر طبق تاریخ و ساعت مشخص ضمن تفکیک پسماند تر و خشک علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست به صرفه جویی در هزینه های شهر کمک کنند چرا که این صرفه جویی صرف آبادانی شهر خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از شهروندان خواست زباله های خود را راس ساعت ده شب درب منزل قرار دهند و ضمن تفکیک پسماند تر و خشک، همچنین کاهش تولید پسماند و خودداری از همراه بودن مایعات با پسماند تر از تولید شیرابه نیز جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: تفکیک زباله های تر و خشک در مبدا یکی از مهمترین اقداماتی است که در جمع آوری مناسب پسماند شهری تاثیر گذار بوده و قطعاً برنامه ریزی مناسبی برای رفتن به سمت و سوی چرخه بازیافت مواد، می تواند ما را به عنوان شهر پایدار زیست محیطی سرآمد سازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات