بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

بیانیه رییس شورای اسلامی شهر رشت
بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد
بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد
بسم رب الشهداء و الصدیقین
نیمه خرداد سالروز حماسه ای بزرگ و آغاز قیام ملتی انقلابی است که با پیروی از ندای حق طلبی رهبری فرزانه از تبار پیامبر (ص) نوید بیداری اسلامی سر دادند و به الگوی استقامت در برابر طاغوت زمان برای ملت‌های مستضعف جهان، بدل کردند.
نیمه خرداد، همچنین یادآور به سوگ نشستن ملت ایران، در غم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و نهضت بیداری اسلامی است.
حال در شرایطی که هنوز نیم ‌قرن از آغاز نهضت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نگذشته است، جوشش خون‌های پاکی که ملت ایران فدای اسلام کرد، به بیداری همه ملت‌های منطقه موجب گردیده است.
امروز در حالی سالگرد رحلت این پیر فرزانه را به سوگ نشسته ایم و برای شهدا اقامه عزا می‌کنیم که فرزندان اسلام در کشورهایی همچون بحرین، فلسطین، یمن، عربستان و دیگر بلاد اسلامی، با تاسی به این نهضت قیام‌های پرشوری را در برابر مستبدین وابسته به استکبار جهانی، آغاز کرده‌اند.
مسلم است که ملت غیور ایران با بصیرت روز افزون، تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) را دنبال می کنند و اجازه نخواهند داد دشمنان و فتنه‌ جویان وابسته به آنها در برابر این حرکت عظیم سدی ایجاد کنند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با رهبر انقلاب بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق می کنم.
سید امیر حسین علوی
رییس شورای اسلامی شهر رشت
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات