نیروگاه برق آبی زاینده‌رود با توان حداکثر تولید در مدار قرار گرفت

نیروگاه برق آبی زاینده‌رود با توان حداکثر تولید در مدار قرار گرفت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعود میر محمد صادقی" افزود: نیروگاه برق‌آبی سد زاینده‌رود از هشتم خرداد ماه با توان نامی ۵۵ مگاوات ساعت در مدار تولید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه توزیع آب کشاورزی تا نیمه دوم خردادماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ابلاغ‌شده از سوی شورای هماهنگی زاینده‌رود در بهمن‌ سال گذشته - قبل از بارندگی‌های سال جاری - آب تا بیستم خردادماه در زاینده‌رود جریان دارد و هر تغییری در این برنامه نیازمند تشکیل جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود است و تا این لحظه چنین جلسه‌ای برگزار نشده است.
وی افزود: روز گذشته حجم ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود ۷۴۷ میلیون متر مکعب گزارش شد و متوسط آب ورودی و خروجی سد به ترتیب ۱۲۳ و ۱۰۲ متر مکعب بر ثانیه بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته حجم آب موجود در سد زاینده‌رود ۳۲۱ میلیون مترمکعب و در بلندمدت هم یک میلیارد مترمکعب بوده است.
میر محمدصادقی با اشاره به بارش‌های اخیر در چلگرد که سرچشمه زاینده‌رود است، گفت: دو هزار و ۱۴۰میلی‌متر بارش داشتیم و این وضعیت بسیار خوبی نسبت به سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: در شهر اصفهان تا امروز ۱۴۰ میلی‌متر بارش داشتیم و نسبت به سال گذشته که ۷۲ میلی‌متر و بلندمدت که ۱۱۷میلی‌متر بوده به ترتیب حدود ۴۹ و ۱۶ درصد رشد داشته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات