اعطای حکم انتصاب شهردار جدید یزد توسط معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: سیما و منظر شهری امروز یزد  مملو از نشانه های امید و نشاط در مسیر آینده است

اعطای حکم انتصاب شهردار جدید یزد توسط معاون عمرانی وزیر کشور/ جمالی نژاد: سیما و منظر شهری امروز یزد مملو از نشانه های امید و نشاط در مسیر آینده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: شهر یزد امروز را می توان شهر امید و نشاط در مسیر آینده درخشان دانست. تلاقی فرهنگ و هنر با محیط های شهری و فضاهای زندگی، شدت این امید به آینده را به خوبی در سیما و منظر شهری یزد به تصویر کشید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که شنبه ۱۸ خرداد در مراسم معارفه شهردار جدید یزد سخن می گفت، با اشاره به ویژگیهای شهر یزد افزود: شهر یزد، شهری متفاوت و استان یزد یک استان متفاوت است و مردم و مدیران این شهر هم متفاوت هستند و برخی مسائلی که در بسیاری از استان ها وجود دارد در یزد مشاهده نمی شود و این یک سرمایه و ظرفیت بزرگ است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه یزد امروز به مثابه یک پایگاه تاثیر گذار و نقش آفرین ملی است که درهای خود را در حوزه دانش و دانایی به روی کشور گشوده است، افزود: این شهر تعامل گر، در عین ارتقا جایگاه خود، به رتبه نظریه پردازی و ترسیم گری دست پیدا کرده است که نمونه بارز آن، الگوی موفق و جهانی یزد در حفظ و نگهداری بافت تاریخی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیتهای شهر یزد، افزود: فرصت بدست آمده در یزد نتیجه سالها تامل و توجه در عرصه دانش و فناوری و همچنین حرکت های شگرف عرصه شهری در دهه گذشته است که در قسمتی از این جریان خروشان، اینجانب با شما عزیزان همراه بودم.

جمالی نژاد افزود: دوره ای که در خدمت شما بودم، نقطه تلاقی جریان های خروشان و عمیق گذشته بود با نگاه های نو و خلاق در عرصه نوآوری و فناوری که امروز در بالاترین سطوح حوزه مدیریت شهری کشور به بحث گذاشته شده است. این دوران، قسمتی که نقشه راه یزد متعالی آینده است که انشاءالله در آینده ای نزدیک، به تحقق درآید.

معاون عمران وتوسعه امور شهری و روستائی با تاکید بر سرمایه های اجتماعی مردمی در یزد تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مردم، ظرفیت مهمی برای پیشبرد برنامه های مدیریت شهری است و امیدوارم مسوولان از آن نهایت استفاده را ببرند و زمینه لازم برای جهش در گام دوم انقلاب را در این شهر و استان فراهم نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه کم اعتمادی مردم به مسوولان می تواند به یکی از مهمترین بحران ها تبدیل شود، افزود: در شرایط کنونی کشور،‌ شوراهای شهر و روستا به عنوان نخستین خاکریز حضور مسوولان در صحنه و شهرداران و دهیاران به عنوان مدیران محلی نقش بسیار مهم و اثرگذاری ایفا می کنند و باید ضمن احیاء روابط خود با مردم به برداشتن دیوار بی اعتمادی کمک کنند.

وی با بیان این‌که اعتمادسازی یکی از نیازهای توسعه مدنی و اجتماعی است،‌ اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تکلیف را روشن و مسیر توسعه و جذب مشارکت عمومی را مشخص کردند.

جمالی نژاد همچنین از مسوولان استان و شهر و شهرداری یزد بخاطر همراهی و همکاری ها در دوران تصدی سمت شهردای یزد نیز قدردانی نمود.

وی در خاتمه این مراسم که با حضور استاندار، نماینده مجلس و مسوولان استان و شهر یزد برگزار شد، با اعطای حکم وزیر کشور در خصوص انتصاب جمال الدین عزیزی بندر آبادی شهردار جدید یزد، برای وی آرزوی موفقیت نمود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات