آزمون نظری رشته دیپلم کاردانش ایمنی و آتش نشانی در هنرستان های شاخه کاردانش کشور برگزار شد

آزمون نظری رشته دیپلم کاردانش ایمنی و آتش نشانی در هنرستان های شاخه کاردانش کشور برگزار شد

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از برگزاری آزمون نظری رشته دیپلم کاردانش ایمنی و آتش نشانی در هنرستان های شاخه کاردانش کشور از سوی این مرکز و با همکاری دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مجید عبدالهی با بیان این خبر افزود: این آزمون در راستای توسعه آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و در اجرای توافقنامه منعقده بین سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر همکاری در ارائه رشته مهارتی شهرداری ها و دهیاری ها در سطح کشور با هدف توسعه متوازن آموزش‌های متوسطه مرتبط با فعالیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شاخه کاردانش برگزار شد.

وی افزود: به منظور نظارت بر برگزاری آزمونهای مهارت استاندارد مهارتی شهرداری ها و دهیاری های کشور، در نیمه نخست خرداد ماه سال جاری مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی با همکاری دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش اقدام به نظارت بر اجرای آزمون های نظری رشته دیپلم کاردانش ایمنی و آتش نشانی در هنرستان های شاخه کاردانش کشور نمود.

عبدالهی در ادامه گفت:: در حال حاضر رشته کاردانش ایمنی و آتش نشانی در ۱۵ هنرستان کاردانش در استانهای اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، کردستان، کرمان، گیلان، مازندران و هرمزگان فعال می باشد.

وی افزود: فراگیران در این رشته برای سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ، ۴۵۱ نفر هستند که ۱۲۲ نفر در پایه یازدهم و ۳۲۹ نفر در پایه دهم مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین اظهار کرد: استاندارد آموزشی این رشته ۱۷۸۵ ساعت است که ۶۶۰ ساعت آن تئوری و ۱۱۲۵ ساعت آن عملی است.

عبدالهی افزود: دوره های عملی یا مهارتی این رشته در سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها برگزار می شود.

وی در خاتمه یاداور شد: به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر برگزاری آزمونهای مهارت استاندارد مهارتی شهرداری ها و دهیاری ها، در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ "دستورالعمل آزمونها و صدور گواهینامه‌های مهارت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور" از سوی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی با همکاری دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش تهیه و به استانداری ها ابلاغ شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات