مدیریت شهری رشت زمینه را برای ورزشهای آبی در تالاب عینک فراهم می آورد

مدیریت شهری رشت زمینه را برای ورزشهای آبی در تالاب عینک فراهم می آورد

مدیریت شهری رشت زمینه را برای ورزشهای آبی در تالاب عینک فراهم می آورد
مدیریت شهری رشت زمینه را برای ورزشهای آبی در تالاب عینک فراهم می آورد
امروز شنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۸ ریاست کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به همراه شماری از مدیران شهرداری رشت از وضعیت و تجهیزات هیئت قایقرانی رشت در تالاب عینک بازدید کردند.
در جریان این بازدید در کنار محمدحسن عاقل منش، شهردار منطقه چهار رشت، ریاست سازمان عمران و بازآفرینی شهری، معاونت توسعه ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و رئیس هیئت قایقرانی رشت حاضر شدند.
در این برنامه پس از شرح اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو مطرح شده و راهکارهای حمایت شهرداری رشت به هیئت قایقرانی در تالاب عینک، مسیرهای دسترسی و همچنین فواید پوشش گیاهی موجود حاشیه ی این تالاب همچون موضوعاتی از نظر زیباشناختی، فنی و زیست محیطی مانند جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت اکوسیستم تالاب اشاره شد.
"عینک" تالابی‌ است طبیعی که در منطقه چهار شهر رشت واقع شده محیط آن ۱۲ کیلومتر، پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است. از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود است.
این تالاب بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است.
ریاست کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت درباره ویژگیهای این تالاب و لزوم بهره گیری از ظرفیتهای آن اظهار کرد: فعالیت قایقرانی در این تالاب از دوره دوم شورای شهر رشت مطرح و آغاز شد و در دوره سوم نیز رونق بیشتر گرفت اما چند سالی است که دوره‌های آموزشی و تمرینات آمادگی جوانان علاقه مند به قایقرانی در این تالاب برگزار می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به انجام اقدامات توسعه ای در صنعت گردشگری و جذب توریست ورزشی در پیست قایقرانی عینک، به وسیله شورا و شهرداری رشت که با حمایت مسوولان در شرکت آب منطقه ای و مسوولان استانداری گیلان در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت، تالاب عینک مستعد بهره گیری در جهت تقویت و جلب گردشگران است.
عاقل منش افزود: اگر به این پیست موجود نگاهی ویژه و هماهنگ داشته باشیم می توانیم جوانان و چهره‌های بیشتری از ورزشکاران گیلانی را در تیم ملی قایقرانی آبهای آرام داشته باشیم چرا که در این مدت نیز ملی پوشان و قهرمانان آسیایی بسیاری به قایقرانی کشور از رشت معرفی کرده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با توجه به شرایط و فواید ورزش مفرح آبی و همچنین زیرساختهای موجود اشاره کرد: استعدادهای بسیاری در رشت و شهرستانهای اطراف در رشته‌های آبی دیده می شوند که با ایجاد چنین زیرساختی در تالاب عینک قایقرانی پارک دانشجوی رشت می‌توانیم رشد توسعه قایقرانی و ورزشهای آبی گیلان در زمینه استعدادیابی و قهرمان پروری را شاهد باشیم.
وی سپس افزود: در صورتی که طرح توسعه پیست قایقرانی دریاچه عینک رشت اجرایی شود شهر ما دارای پیست بین المللی خواهد بود و این دریاچه به دومین پیست کشور پس از پیست دریاچه آزادی تهران تبدیل خواهد شد.
محمدحسن عاقل منش در پایان گفت: همه ما با تلاش مضاعف دست در دست هم می دهیم تا از وضع موجود شهرمان و امکانات خدادادی آن با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی هرچه زودتر به رشد و بالندگی در خور نام زیبای رشت و مردمان با فرهنگ آن برسد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات