آغاز کمپین ملی غربالگری کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در تبریز

آغاز کمپین ملی غربالگری کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در تبریز

به گزارش شهریار ، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: کمپین ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیر ماه در دو فاز اطلاع رسانی و اجرایی در حال برگزاری است که اداره کل سلامتو امور اجتماعی شهرداری تبریز در این کمپین همگام با مرکز بهداشت شهرستان تبریز فعالیت خود را آغاز کرده است.

او ادامه داد: فشارخون بالا یکی از مهم ترین بیماریهای غیر واگیر است که در طی چند دهه اخیر، شیوع آن در جوامع در حال توسعه افزایش چشمگیری یافته است.

حسن‌زاده افزود: حدود ۲۰ درصد از جمعیت بالغ ایران و بسیاری از کشورهای جهان به این بیماری مبتلا هستند و بی علامتی مهم ترین مشخصه و مهمترین مانع در تشخیص و پیگیری است.

در این بین اصغر دلدار مدیر طب کار اداره سلامت و امور اجتماعی شهردار تبریز نیز یادآور شد: تمامی کارکنان بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار در هر رده سنی می توانند از ۱۸ خرداد  تا ۱۵ تیر ماه سال جاری همه روزه با در دست داشتن کارت ملی خود به خانه های بهداشت مستقر در مناطق و سازمانها مراجعه کرده و از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند.

گفتنی است، کارشناسان طب کار اداره سلامت با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان تبریز نسبت به دریافت اکانت برای کلیه مراقبین سلامت و بهداشت شهرداری تبریز اقدام کرده اند تا مشخصات تمامی افرادی که در این طرح شرکت می کنند در سامانه سلامت کشوری به صورت آنلاین ثبت و ضبط شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات