مخالفت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت /  لزوم دفاع مدیر کل محیط زیست گیلان از حق مردم در موضوع پسماند پتروشیمی

مخالفت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت / لزوم دفاع مدیر کل محیط زیست گیلان از حق مردم در موضوع پسماند پتروشیمی

در هشتاد و نهمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی ‌شهر رشت؛
مخالفت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت / لزوم دفاع مدیر کل محیط زیست گیلان از حق مردم در موضوع پسماند پتروشیمی
مخالفت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت / لزوم دفاع مدیر کل محیط زیست گیلان از حق مردم در موضوع پسماند پتروشیمی
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت - عصر دیروز یکشنبه نوزدهم خرداد ماه، هشتاد و نهمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی ‌شهر رشت در ساختمان مرکزی شورا در خیابان سعدی با حضور رییس، اعضا و مشاورین کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر لایحه پیشنهادی راه‌اندازی خیابان غذا در رشت را در صحن کمیسیون مطرح نمود.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با بیان اینکه اعضای شورا با راه‌اندازی خیابان غذا مخالفتی نداشتند، اظهار داشت: درباره مکان پیشنهادی برای راه‌اندازی این خیابان در پیاده راه ایراداتی مطرح‌ شده است که نیازمند بررسی است.
مریم گل احضار با اشاره به اینکه اعضای شورا می‌توانند مکان‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند، گفت: با معاون شهرسازی نیز در خصوص جانمایی مکاتباتی صورت پذیرفته است که در پاسخ مسیری معرفی نشده و درخواست انجام مطالعات را دارند. در این شرایط پس از جانمایی، سازمان سرمایه‌گذاری نسبت به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی و اجرای مناقصه اقدام خواهد نمود.
معاونت خدمات شهر شهرداری رشت با بیان اینکه در یک جلسه کارشناسی در سازمان سرمایه‌گذاری مخالف خود را با راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی اعلام نمودم، زیرا ضرورتی وجود ندارد که در پیاده راه فرهنگی خیابان غذا راه‌اندازی شود.
علی مقصودی افزود: اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم، سرمایه‌گذار می‌خواهد بهترین نقطه شهر را برای کار خود در نظر بگیرد ولی مجموعه شهرداری قطعاً مایل نیست که بهترین نقطه شهر رشت به ‌راحتی در اختیار بگذارد. در این خصوص پیشنهاد بنده راه‌اندازی این موضوع در یکی از پارک‌های شهر رشت است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت موجب افزایش بار ترافیکی در شهر می‌شود، اظهار داشت: باید تمامی جوانب این امر را بررسی و سپس درباره آن تصمیم‌گیری شود.
احمد رمضانپور عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر رشت، بیان داشت: یکی از مولفه‌های زیرساخت گردشگری همین خیابان غذاست، پلن‌های دیگری چون هتل، دسترسی راحت و ... وجود دارد اما بحث خیابان غذا موضوعی مهم در صنعت گردشگری است. در این میان شائبه‌هایی پیش آمده بود که خانم گل احضار در این خصوص شفاف‌سازی نمود و قرار شد فراخوان و روند قانونی و باز کردن پاکت‌ها صورت بپذیرد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خیابان غذا در رشت موافق هستم، بیان داشت: رشت شهر گردشگری است و ایجاد خیابان غذا در این شهر به ‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در ماندگار کردن گردشگران بسیار موثر است.
محمد حسن علیپور، دیگر عضو کمیسیون عنوان کرد: این امکان وجود دارد که در محدوده باغ ‌موزه دفاع مقدس این خیابان در نظر گرفته شود تا مسافرین که وارد شهر می‌شوند، بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
فرهام زاهد نیز اظهار داشت: متاسفانه ما تمامی مراسم‌های خود را در پیاده راه برگزار می‌کنیم. پیاده راه محل عبور و مرور است اما تبدیل به فضایی رو باز شده که برای برگزاری مراسم‌ها از آن استفاده می‌شود.
وی افزود: عنوان غذا یک سرمایه در رشت محسوب می‌شود و معتقدم خیابان غذا باید در مکانی راه‌اندازی شود که موجب رونق اقتصادی و اشتغال بشود. بنده مخالف راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت هستم. باید مکانی برای راه‌اندازی خیابان غذا در رشت به سرمایه‌گذار پیشنهاد داده شود که موجب ترغیب وی و تحول در این حوزه باشد.
زاهد با اشاره به شهر خلاق خوراک رشت، بیان داشت: مخالفتی با انجام سفر با محوریت شهر خلاق خوراک وجود ندارد اما معتقدم باید هزینه‌هایی که تاکنون پیرامون این مقوله انجام‌ گرفته شفاف‌سازی شود و دستاوردهای آن نیز به اطلاع شورا و شهروندان برسد.
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به انتقال پسماند پتروشیمی جنوب کشور در گیلان تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع پتروشیمی در گیلان به علت محیط‌ زیست حساس این استان، طی سالیان گذشته همواره منع شده بود و حال چه ضرورتی دارد که پسماند پتروشیمی دیگر استان‌های کشور در گیلان سرازیر بشود.
وی با بیان اینکه متاسفانه مدیر کل محیط ‌زیست گیلان مسئول مارکتینگ انتقال پسماند پتروشیمی به گیلان شده است، گفت: ایشان به ‌جای نگرانی برای مافیای پسماند به فکر حفظ و حراست از محیط‌ زیست این استان باشد. مدیرکل محیط ‌زیست گیلان به ‌عنوان مدیرِ مسئول در این حوزه از حقوق مردم استان در این ‌باره دفاع کند.
فاطمه شیرزاد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود یک سال از طرح موضوع راه‌اندازی خیابان غذا در رشت می‌گذرد، تصریح کرد: متاسفانه در برخی مواقع آنقدر یک لایحه تکرار می‌شود که سبب سردرگمی و بی‌نتیجه ماندن آن می‌شود.
سخنگوی شورای شهر رشت با بیان اینکه در حال حاضر در پیاده راه فرهنگی رشت شاهد ارائه انواع غذاها ازجمله بستنی، نان و شیرینی، کباب، انواع ساندویچ و ... هستیم، اذعان داشت: در جانمایی خیابان غذا باید بازنگری شده و مکانی مناسب برای این اقدام در نظر گرفته شود. کارکرد پیاده راه فرهنگی تعریف مشخص خود را دارد.
وی به امتیاز شهر خلاق خوراک رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون از این عنوان به‌خوبی استفاده‌ نشده و راه‌اندازی خیابان غذا می‌تواند تا حدودی در معرفی بهتر این عنوان به شهروندان و گردشگران نیز موثر باشد و موجب اشتغال‌زایی و تقویت بنیه اقتصادی شود.
شیرزاد با بیان اینکه مخالف راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت هستم، تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید به‌گونه‌ای باشد تا عدالت اجتماعی در تمامی مناطق و محلات رشت به‌طور یکسان توزیع شود و یقیناً ایجاد خیابان غذا در مکانی به ‌غیر از پیاده راه موجب افزایش ارزش زمین و غیره در آن می‌شود.
در پایان جلسه اعضای کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای رشت با لایحه راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه فرهنگی رشت مخالفت نمودند و مقرر شد پس از مطالعه و نیاز سنجی‌های لازم، مکانی دیگر برای جانمایی این خیابان در رشت پیشنهاد داده شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات