مهار ۱۸۵ مورد آتش سوزی فضای سبز از ابتدای سال توسط آتش نشانان شهرداری ...

مهار ۱۸۵ مورد آتش سوزی فضای سبز از ابتدای سال توسط آتش نشانان شهرداری ...

از ابتدای سال تا کنون ۱۸۵ مورد آتش سوزی فضای سبز در شهر اراک و اطراف آن توسط آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به بارش های بسیار خوب در فروردین ماه سال جاری و رویش علف های زیاد در مراتع، جنگل‌ها و زمین های اطراف شهر، با فرا رسیدن فصل گرما این علف‌ها خشک شده و با کوچکترین جرقه ای دچار آتش سوزی می شوند که از ابتدای سال تا کنون ۱۸۵ مورد آتش سوزی فضای سبز توسط آتش نشانان این سازمان مهار و خاموش شده است.
آقازیارتی در ادامه افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش آمار آتش سوزی باغات، مراتع و فضای سبز از کلیه شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند و به هیچ عنوان به منظور از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز و باغات، اقدام به آتش زدن آن ها نکنند و از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کرده، چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و مهار آن بسیار سخت و زمان بر می شود.
وی به خطر آتش سوزی به دلیل انداختن بطری های شیشه ای و یا شیشه های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان ها و پارک های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک شده و شیشه مانند یک ذره بین سبب بروز آتش سوزی می شود.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در پایان گفت: با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی در مقاطع پایه برای کودکان، ضروری است به منظور محافظت از فضای سبز شهری و مراقبت از گیاهان به آنان آموزش داده شود و گیاهان و فضای سبز به عنوان موجودات زنده به آنان معرفی شوند.
کارشناسان سازمان آتش نشانی همواره به شهروندان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز و پارک‌های شهری از افروختن آتش به هر دلیلی خودداری کرده و در صورت نیاز از اجا‌ق‌های مخصوص که در پارک‌ها برای پختن غذا و آماده کردن نوشیدنی‌های گرم ساخته شده استفاده و بعد از اتمام کار آتش را به طور کامل خاموش کنند.
همچنین در صورت مشاهده آتش سوزی سریعا با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات