دریچه‌های سرریز سد سفیدرود گیلان بسته شد

دریچه‌های سرریز سد سفیدرود گیلان بسته شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مرتضی میرزایی" در پانزدهمین جلسه سازگاری با کم آبی اظهار داشت: حجم مخزن سدسفیدرود هم اکنون ۱۰۲۴ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته که ۸۰۶ میلیون متر مکعب بوده افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به پایان زمان سرریز سد سفیدرود عنوان کرد: به‌منظور مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، نوبت‌بندی آبگذاری کانال‌ها بر اساس شرایط تعیین شده انجام خواهد شد.
میرزایی ادامه داد: میزان ورودی به سد سفیدرود هم‌اکنون ۱۲۵ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن ۲۱۳ متر مکعب بر ثانیه است که تاکنون یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون متر مکعب از سد سفیدرود جهت آبیاری شالیزارهای استان در کانال‌ها آبگذاری شده است.
در این نشست، مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان در خصوص میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی گفت: تاکنون میزان بارش‌ها ۲۰ درصد از حد نرمال بالاتر بوده و میانگین آن ۸۶۷ میلی‌متر بوده است.
آقابیگی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با اعلام اتمام نشاکاری در سطح شالیزارهای استان گیلان افزود: تاکنون وجین اول در ۷۵ درصد از شالیزارهای برنج استان صورت گرفته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات