پایداری آب روستاهای دشتی بوشهر افزایش می‌یابد

پایداری آب روستاهای دشتی بوشهر افزایش می‌یابد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالله خدادادی" اظهار داشت: حفر دو حلقه چاه عمیق با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، حفر و کف شکنی یک حلقه چاه در بخش کاکی و چهار حلقه چاه در بخش شنبه با پنج میلیارد ریال اعتبار از جمله اقدام‌های انجام شده در راستای افزایش پایداری آب روستاهای شهرستان دشتی است.
وی بیان کرد: عملیاتی شدن خط انتقال آب روستای میانخره تا چارک به‌طول سه هزار و ۲۰۰ متر و مرمت مخزن ذخیره و تجهیزات ایستگاه پمپاژ چاوشی، از دیگر اقدامات اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی برای تقویت و پایداری آب شرب روستاهای شهرستان است.
خدادادی افزود: احداث چهار اتاق پایش در بخش مرکزی از طریق هوشمندسازی مبادی ورودی نیز انجام شده که این مهم به مدیریت مصرف آب کمک شایانی می‌کند.
وی اظهار داشت: اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال از کبگان به گلستان با هدف از بین بردن هدررفت آب همراه با نصب سه کنتور در مبادی ورودی جدید و همچنین اجاره یک حلقه چاه جهت افزایش آب ورودی به روستاهای بخش مرکزی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی ادامه داد: برای تجهیز پمپاژ تاسیسات چاوشی و خرید پمپ‌های تقویت فشار درازی و چارک به‌مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و نوسازی شبکه داخلی روستا ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
خدادادی بخش قابل توجهی از پایداری آب روستاها را ناشی از نحوه مصرف دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مصرف بهینه آب توسط روستاییان این امکان وجود دارد که تابستان فرا رو را بدون کمترین دغدغه سپری کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات