دهه کرامت، فرصتی برای تقویت نشاط اجتماعی/ بعد  ...

دهه کرامت، فرصتی برای تقویت نشاط اجتماعی/ بعد ...

دهه کرامت، فرصتی برای تقویت نشاط اجتماعی/ بعد مردمی برنامه‌ها، مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، شب گذشته و در نشست جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار مشهد با اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه میزبانی از خادمان اعتاب مقدسه اربعه که در حوزه دهه کرامت تلاش می‌کنند را افتخاری برای خود میدانیم، اظهارکرد: ۱۷ سال از برگزاری مراسم بزرگداشت دهه کرامت می‌گذرد و قطعا این رویه هرسال با کسب تجربیات مختلف در ابعاد کمی و کیفی ارتقاء پیدا کرده و به کمال بیشتری رسیده است.

حیدری در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حاکم بر کشور در دهه کرامت و تنظیم نمودن برنامه‌هایی متناسب با آنها، گفت: امسال باتوجه به فضای عمومی حاکم بر جامعه، تهدیدات موجود در عرصه های بین‌المللی و همچنین سازماندهی عناصر برانداز خارج و داخل کشور برای ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم، باید سعی کنیم با امیدآفرینی به تقابل با آنها برویم.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اهداف شورای راهبری ستاد دهه کرامت، تصریح کرد: ایجاد نشاط عمومی در جامعه، نخستین بند و هدف قید شده در این اهداف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ایجاد امید و شادابی و نشاط در جامعه با بهره‌گیری از آموزه های فرهنگ رضوی است؛ این مهم نیاز جدی جامعه بوده تا بواسطه آن بتوانیم مردم را به فضاهای عمومی بکشانیم.

حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد تجربه خوبی را در گرامیداشت دهه ولایت سال گذشته داشت، تصریح کرد: برنامه های متنوعی در بوستان های سطح شهر، فضاهای عمومی و فرهنگسراها اجرا شد که خوشبختانه استقبال گسترده شهروندان و تاثیرگذاری مثبت در روحیه شهروندان را بهمراه داشت.

وی با خطاب قراردادن سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: امسال هم در دهه کرامت باید بعد مردمی برنامه‌ها توجه جدی شود تا فضای امید و نشاط اجتماعی را چندبرابر کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه «شناخت و معرفت نسبت به امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س)» دومین هدف از اهداف شورای راهبری دهه کرامت است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ رضوی در حوزه های مختلف میتواند اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

حیدری در ادامه اظهارکرد: در کنار مراسم مختلف چون تجلیل از خادمان اهل‌بیت(ع) و امام‌رضا(ع)، جشن های این ایام باید در لایه های عمومی مردم و بخش های مختلف برگزار شوند و حضور حداکثری شهروندان، تاثیرگذاری حداکثری راهم همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری و به کمک آمدن ظرفیت‌ها و امکانات بخش های مختلف و حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...، تصریح کرد: امیدواریم با همت و تلاش یکایک اعضای محترم ستاد گرامیداشت دهه کرامت، مراسم امسال به لحاظ کمی و کیفی، متفاوت از سالهای گذشته باشد.

حیدری در پایان از تداوم همکاری، همراهی و تعامل حداکثری شورای شهر و شهرداری مشهد، همچون سالهای گذشته، برای برگزاری مراسم گرامیداشت دهه کرامت سخن گفت و افزود: همه در کنار یکدیگر کمک خواهیم کرد تا مراسمی درشان و متناسب با ولی‌نعمتمان برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات