شهرداری تبریز برای پراکندگی فضاهای سبز ایده های موثری دارد

شهرداری تبریز برای پراکندگی فضاهای سبز ایده های موثری دارد

رسول موسایی قائم مقام شهردار تبریز امروز در حاشیه دومین همایش بین المللی شهر سبز و تغییرات اقلیمی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار شد در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به اینکه موضوع همایش برگزار شده امروز، در ارتباط با فضای سبز و تغییرات اقلیمی بود و تاثیر این موضوع در مدیریت شهری به عنوان چالشی که در حوزه مدیریت شهری مطرح بود، ارتباط کاملی با ماموریت های مدیریت شهری و شهرداری تبریز داشت و بنابراین واحدهای مرتبط شهرداری تبریز از جمله سازمان عون بن علی و سازمان پارک های شهرداری تبریز در این همایش مشارکت داشتند.

او ادامه داد: بنده در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کردم که امروز در کنار تمام چالش هایی که در شهرها وجود دارد، تغییرات اقلیمی یکی از چالش های اصلی است و در شهر تبریز که زمانی به عنوان باغ شهر ایران مطرح بود، متاسفانه توجه کافی به مقوله فضای سبز نشده است و اکنون در این خصوص مشکلاتی داریم.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین از برنامه ریزی و بکارگیری ایده های مختلف در خصوص طراحی فضای سبز در تبریز خبر داد و گفت: دغدغه ما نه از حیث کمیت و کیفیت، که از نظر طراحی و پراکندگی فضاهای سبز است و در این راستا شهرداری تبریز مصمم است برنامه ها و ایده هایی موثر به کار بگیرد.

موسایی افزود: همراهی مجموعه دانشگاه تبریز و اساتید و صاحبنظران این حوزه می تواند در این موضوع گره گشا باشد.

او با بیان اینکه یک شهر زمانی توسعه یافته تلقی می شود که شهروندان در آن، سالم باشند و در آسایش و آرامش زندگی کنند، عنوان کرد: خیابان کشی، تونل، زیرگذر، روگذر و ... صرفا نشان از توسعه نیستند و از نظر ما همگی برای آرامش و آسایش و سلامتی شهروندان ایجاد می شود.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: تلاش ما این است که در بحث تغییرات اقلیمی از جمله پدیده های گرد و غبار، خشکی دریاچه ارومیه و ... که کاملا مرتبط با ماموریت های مدیریت شهری است و می تواند با خود مشکلاتی را به همراه داشته باشد، بتوانیم گام های موثری برداریم.

موسایی یادآور شد: هر چند اعتقاد داریم که شهرداری ها از مدیریت یکپارچه برخوردار نیستند و قاعدتا همه تصمیمات در حوزه استانی و شهری نیست و سیاستگذاری کلان کشور در این ارتباط تاثیرگذار است، اما با این حال ما تلاش می کنیم که مسئولان استانی و کشوری را در این زمینه همراه کنیم و تا جایی که امکان دارد همگام با مجموعه های علمی و دانشگاهی بر مسائل و مشکلات این حوزه فائق آییم.

دومین سمپوزیوم بین المللی شهر سبز و تغییرات اقلیمی با مشارکت شهرداری تبریز امروز در محل تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار شد و در خاتمه از تلاش ها و حمایت های ایرج شهین باهر شهردار تبریز، فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، رسول موسایی قائم مقام شهردار، مظفر سلیمانی معاون امور مالی اقتصادی شهرداری تبریز و شمس الله فیروزیان مدیرعامل سازمان عون بن علی تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات