درخواست‌های مردمی در اولویت تدوین و تصویب بودجه قرار می‌گیرد / تلاش  ...

درخواست‌های مردمی در اولویت تدوین و تصویب بودجه قرار می‌گیرد / تلاش ...

درخواست‌های مردمی در اولویت تدوین و تصویب بودجه قرار می‌گیرد / تلاش برای سوق دادن حوزه پسماند از هزینه‌بر بودن به درآمدزائی

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: در سال جاری برای تصویب بودجه درخواست‌های مردمی در اولویت قرار گرفت و اعتقاد داریم آنچه مردم خواسته‌اند باید تحقق یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد حاجیان شهری که پاسخگوی مستقیم سئوالات، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وظایف شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری بوده و لازم است که مرکز ۱۳۷ نیز ساز و کار و تیم ویژه‌ای را برای دریافت، پیگیری و پاسخگویی پیام‌های این حوزه اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه آمار پیام‌های ورودی دو ماهه اول سال ۹۸ نشان‌دهنده آن است که بیش از ۵۵ درصد درخواست‌های شهروندان در حوزه معاونت خدمات شهری بوده است، تصریح کرد: لازم است حضور و پاسخگویی مستقیم مدیران حوزه خدمات و محیط زیست شهری به شهروندان در مرکز ۱۳۷ افزایش یابد تا شاهد باشیم تعداد بیشتری از درخواست‌های شهروندان به نتیجه می‌رسد.
حاجیان شهری اذعان داشت: امسال روال بودجه‌ریزی و تصویب بودجه تغییر کرد و همه آنچه را که شهرداری خود به عنوان پروژه پیشنهاد داده بود، تایید و تصویب نشده بلکه ما تاکید داشتیم باید آنچه که مردم خواسته‌اند باید در اولویت قرار گیرد که از کانال پیام‌های مردمی ۱۳۷ نیز بهتر می‌توان به این اولویت‌ها دست یافت و آن را در فصل بودجه‌ریزی بکار بست.
وی ادامه داد: در حوزه پسماند، به بازمهندسی روش‌های موجود روی آورده‌ایم که این مهم در سایر حوزه‌ها از جمله آب نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معتقدم در تعامل دو سویه با مردم و استارتاپ‌ها، هم می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و هم بهره‌وری و سرعت کار را افزایش دهیم.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: در منطقه ۹ شهرداری، کار جدیدی در حوزه جمع‌آوری پسماندها و تفکیک زباله از مبدا آغاز شده که در همه شهر تسری خواهد یافت. بودجه‌های فرهنگی و فرهنگ شهروندی متاسفانه به خوبی هزینه نشد که امسال در نظر داریم با نظارت بیشتر بر این حوزه، شاهد هزینه کرد بودجه فرهنگ شهروندی در برنامه‌های مربوط به خود برای ارتقای آن باشیم.
حاجیان شهری ادامه داد: ۳۰ درصد زباله‌های شهر مشهد زباله خشک بوده که ۲۳ درصد قابل بازیافت است و در حال حاضر تنها حدود ۱۱ درصد از آن بازیافت می‌شود یعنی موفقیت چندانی نتوانسته‌ایم در این حوزه کسب نماییم، پس تلاشمان بر این است که حوزه پسماند را از هزینه بر بودن به سمت درآمدزایی پیش بریم.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات