برپایی ۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک

برپایی ۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک

برپایی ۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برپایی ۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی با بیان این مطلب، گفت: ۲۲ خرداد ماه روز جهانی مبارزه با کار کودک است و این معاونت به منظور حساس‌سازی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص مساله کار کودکان اقدام به برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در فضاهای شهری کرده است.
وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با همراهی سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه برپا شده، افزود: ایستگاه‌های یاد شده در بوستان ملت و میدان جانباز راه‌اندازی شده و خدمات خود را از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مراجعه کنندگان، شهروندان و دغدغه‌مندان مسائل حوزه کودکان کار ارائه می‌کند.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه منظور از کودک کار، فرد زیر ۱۸ سال است، اظهار کرد: این کودکان اغلب به دلیل فقر شدید اقتصادی و برای تامین معاش خانواده وارد چرخه کار می‌شوند و پیامد این اقدام؛ محروم شدن آنان از فرصت‌های آموزشی، یادگیری مهارت‌های اجتماعی، رشد شخصیتی و نیز بروز آسیب‌های جسمی و روانی است.
دانایی با بیان اینکه کودکان کار اغلب برای تامین معاش خانواده کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: پس نباید با آن‌ها به عنوان یک آسیب اجتماعی برخورد کنیم. چرا که داشتن نگاه سرزنش‌گر به کودکان کار، به شکل‌گیری حس طردشدگی و خشم از جامعه در آن‌ها می‌انجامد.
وی با اشاره به اینکه کودکان کار سوژه‌های ما برای نمایش نیستند، گفت: آنها واقعیت‌های جامعه هستند که باید با نگاه و روش درست با آن‌ها رفتار شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: بهترین راه کمک به این کودکان، تلاش در جهت توانمندسازی آن‌هاست، پس در صورتی که قصد داریم در این زمینه فعالیت کنیم، خوب است با سازمان‌های مردم نهاد (NGO) این حوزه ارتباط بگیریم.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات