نگاه حل مساله باید بر بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی  ...

نگاه حل مساله باید بر بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ...

نگاه حل مساله باید بر بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی حاکم شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا ظهر امروز و در جلسه کارگروه گفتمان توسعه شهر، اظهارکرد: هدف از برگزاری این جلسات، بررسی و نگاه گفتمانی به موضوعات جاری حوزه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه نحوه و رویکرد مواجه با بافت های فرسوده و تاریخی یکی از چالش های اساسی در شهر مشهد است، گفت: در جلسات این چنینی باید عواملی که منجر به اختلاف نظر در اجرای طرح های نوسازی و بهسازی شده را بررسی کنیم و موضوعات را با نگاه وسیع‌تر و گسترده‌ای به نظاره بنشینیم.

مهدی‌نیا، مواجه با بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را دو رویکرد دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد نخست، عملگر و توسعه گراست که در زمان خودش توسط اکثریت مورد تایید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس افزود: رویکرد دوم، فرهنگ‌گرای حفاظتی است که مبتنی بر یکسری‌ تئوری‌ها و مبانی نظری، انتقادی به طرح قبلی وارد می‌نماید و امروز شاهد تضارب آراء در این دو حوزه هستیم.

مهدی‌نیا تصریح کرد: بدون شک متولیان هر دو موضوع به عملکرد و روایت خود نقد درونی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شورای پنجم و کمیسیون عمران و شهرسازی، نگاه حل مساله است، خاطرنشان کرد: نگاه ما نگاه به آینده است و هدف از این جلسات، باشناسی مسائل مختلف و مرتبط به عرصه مدیریت شهری و جلب حداکثری مشارکت دستگاه های ذی‌مدخل است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات