رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد...

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد...

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به گسترش استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای گوناگون در راستای توسعه و ترویج گردشگری، اظهار داشت: مانع اصلی در تحقق اهداف این حرکت، نداشتن بانک اطلاعات جامع گردشگری شهر به زبان‌های متفاوت است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، مسعود تاج‌آبی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، وضعیت شهرداری یزد در حوزه فناوری اطلاعات را در سطح مطلوبی اعلام کرد و افزود: جهت‌گیری فعالیت‌های شهرداری یزد در حال حاضر بیش از امور داخلی شهرداری، متوجه شهر و شهروندان است.

وی با اشاره به این‌که امروزه بسیاری از شرکت‌های صنعتی بزرگ، خدمات خود را بر نیازهای شهروندان معطوف کرده‌اند، افزود: این روند نشانگر آینده‌ای درخشان در این حوزه است و بهبود سطح این خدمات نیازمند همراهی همه‌جانبه بخش دولتی، عمومی و خصوصی است.

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد در ادامه با بیان این‌که سیاست‌های کنونی سازمان فاوا در سه محور اصلی املاک، شهروندان و حمل و نقل، دسته‌بندی می‌شوند، گفت: شهر هوشمند و در پی آن گردشگری هوشمند همچنین باید در زمینه امنیت شهروندان، زیباسازی شهری و سایر ابعاد توسعه شهری نیز امکانات و ظرفیت‌هایی را در اختیار شهروندان و مسئولان قرار دهد.

تاج‌آبی تعریف طرح‌های مرتبط با گردشگری در حوزه فناوری اطلاعات را از اولویت‌های سازمان فاوا در سال جاری عنوان و تصریح کرد: در نخستین گام از این برنامه در صدد نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی شهر یزد در حوزه گردشگری هوشمند هستیم.

وی با اشاره به مشکلات بسیار جدی در این حوزه، راهکارهای ارائه‌شده از سوی فعالان و صاحبنظران را فاقد توجه لازم به پیچیدگی‌های موضوع دانست و بیان کرد: در این زمینه آمادگی لازم برای همکاری و هم‌اندیشی با کانون‌های تفکر، نهادهای دانشگاهی و پژوهشی و سایر اندیشمندان و صاحبنظران را داریم و هم‌افزایی بخش فکری و اجرایی را ضروری می‌دانیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد استفاده از ابزارهایی همچون QR Code در مسیرها و اماکن گردشگری را از بهترین راهکارهای اتصال گردشگران به یک پایگاه داده قدرتمند جهت دسترسی به محتوای مورد نیاز درباره مراکز گردشگری و خدماتی با انتخاب زبان مورد نظر خود دانست و افزود: ایجاد یک وبسایت مرجع چندزبانی که از تمام اطلاعات گردشگری شهر برخوردار باشد و به عنوان سایت مرجع اطلاعات شهر یزد استفاده شود، مهم‌ترین پیش‌نیاز ایجاد پلتفرم‌های گردشگری است.

تاج آبی ایجاد یک مسیر گردشگری هوشمند در شهر یزد را از جمله برنامه‌های سال جاری این سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که توسعه و رونق گردشگری نیازمند هماهنگی و همسویی بین بخشی است، نبود انسجام در این زمینه تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌ها را با مشکل موجه خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات