نشست شهرداران استان آذربایجان غربی با مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و وزارت کشور برگزار شد

نشست شهرداران استان آذربایجان غربی با مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و وزارت کشور برگزار شد

نشست معاون امور شهرداری ها و مدیران کل دفاتر حراست و پدافند غیرعامل و ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگوئی و نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت کشور با شهرداران استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور، دراین دیدار که چهارشنبه ۲۲ خرداد در استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، گزارشی در خصوص آخرین برنامه ها و تصمیمات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و موضوعات مرتبط به شهرداریها که در قانون بودجه سال ۹۸ درج شده برای حاضران بیان و به پرسشهای آنان پاسخ داده شد.

حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور د راین نشست گفت : در بودجه سال ۹۸ در حوزه شهرداری ها ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان اوراق مشارکت پیش بینی شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار در سه حوزه توسعه حمل و نقل ریلی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی وبازآفرینی شهری هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به سفرهای استانی مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور افزود: بررسی مسائل و مشکلات شهرداران و هم‌افزایی و تلاش در رفع موانع از اهداف این سفرهاست.

رجب صلاحی در ادامه به برنامه های سازمان در راستای حمایت از شهرداری ها اشاره کرد و ادامه داد: در قانون بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومان معادل ۴ میلیون تن سهمیه قیر پروژه های عمرانی است که از این میزان ۴۸ درصد برای پروژه های راه و شهرسازی و ۱۷ درصد آن سهمیه سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور برای پروژه های عمران شهری است که با توجه به تفاهم نامه فی مابین شرکت بازآفرینی شهری و سازمان شهرداری ها قیر مورد نیاز شهرهای بزرگ در مناطق هدف بازآفرینی از این محل افزایش می یابد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور د خصوص طرح های مدیریت پسماند های شهری نیز اظهار داشت : امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش بینی شده است که با تصویب آیین نامه اجرایی آن به شهرداریهای دارای طرح و برنامه اختصاص می یابد.

رجب صلاحی همچنین در خصوص ناوگان تاکسی نیز گفت: خوشبختانه فرایند واردات تاکسی در حال تصویب در دولت می باشد .

یکی از مباحث مرتبط با شهر ارومیه راه اندازی تراموا در این شهر می باشد که جلسه ویژه در این خصوص با شهردار ارومیه برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات