اعضای شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری معرفی شدند

اعضای شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری معرفی شدند

اعضای شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه‌ی معارفه اعضای شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به این که ضوابط کلی سیما و منظر شهری در معاونت معماری و شهرسازی تدوین شده است، گفت: این ضوابط جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ فرستاده شده و توسط اعضای هیات علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در زمینه فضای سبز شهری، علاوه بر کارکرد، منظر فضای سبز نیز بسیار مهم است و هیات مدیره باید در این مورد چارچوبی را تدوین کنند.

وی تصریح کرد: در چارچوب سیما و منظر شهری برای ساختمان هایی که به نور پردازی اهمیت می دهند یک سری  موارد تشویقی نیز دیده شده است.

شهردار کرمان افزود: مشکل اساسی کشور ما دراین است که در خط آسمان و تراکم الزامی نداریم  و این مسئله آسیب پذیری زیادی در منظر شهری ایجاد می کند .

در ادامه این جلسه مهندس ابوالقاسم سیف الهی شهردار پیشین کرمان و عضو شورای سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گفت: بعضی از گونه های گیاهی برای آب و هوای شهر کرمان مناسب نیستند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: اگر ایرادی در تصمیمات گرفته شده در سالهای گذشته وجود دارد باید برگشت و آن‌ها را اصلاح کرد.

سیف‌الهی پردیسان قائم را گنجینه ای ارزشمند برای کرمان قلمداد کرد و گفت: در دوران مدیریتم در شهرداری، همواره برای پا برجا ماندن این میراث ارزشمند تلاش کردم.

وی انتخاب به عنوان عضو شورای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری را فرصتی دیگر برای همکاری و خدمت رسانی به شهر دانست و تصریح کرد: خدمات مهندس عالم زاده برای شهر ارزشمند است.

در ادامه این جلسه دکتر مهدی نیکویی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان و رییس هیات مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با اشاره به این که انتخاب اعضای با تجربه در شورای سازمان فرصت مناسبی است، گفت: در این سازمان به مواردی از جمله طراحی المان ها و طراحی پارکها پرداخته می شود که در این رابطه باید منظر شهری را درنظر گرفت.

وی آفتهای واگیردار در فضای سبز شهری را برای فضای سبز شهر کرمان مشکل ساز دانست و افزود: کاشت گونه‌های مقاوم و کم آب در بلوارجمهوری از اهداف این سازمان است.

یدالله علیزاده مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در ادامه این جلسه سرانه فضای سبز شهر کرمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: ۹۸۰ هکتار فضای سبز داریم که از این  میزان،۲۷۰ هکتار جنگل است .

وی بر لزوم حفظ سرانه فضای سبز تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک اعضای شورای سازمان در این راه قدم بزرگی برداریم .

لازم به ذکر است در این جلسه طی حکمی از سوی سید مهران عالم زاده شهردار کرمان، دکتر هرمزد نقوی به عنوان عضو هیات مدیره سازمان، مهندس  ابوالقاسم سیف الهی و دکتر مریم فدائی قطبی به عنوان اعضای شورای سازمان، دکتر مهدی نیکویی به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان و یدالله علیزاده به عنوان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان معرفی شدند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalsemoarefishorayemnzarshahri.JPG
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalsemoarefishorayemnzarshahri۱.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات