شهرآرا و صداهایی که پس از ۱۰ سال در شهر شنیده  ...

شهرآرا و صداهایی که پس از ۱۰ سال در شهر شنیده ...

شهرآرا و صداهایی که پس از ۱۰ سال در شهر شنیده می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد فعالیت روزنامه شهرآرا با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از سابقه شکل‌گیری این مجموعه می‌گذرد، اظهارکرد: از منتخبان شورای اول شهر مشهد که تصمیم به شکل‌گیری هفته‌نامه شهرآرا نمودند و مدیرانی که در ابتدای فعالیت تلاش های بسیاری را تحمل کردند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

حیدری در ادامه گفت: شکل‌دهی شهرآرا در زمان اوج فعالیت رسانه‌‌ای در دولت اصلاحات و شرایطی که روزنامه های متنوعی در حوزه اطلاع‌رسانی مشغول بودند، بسیار دشوار بوده است؛ از همه مسئولان و افرادی که این مجموعه را به جایگاه امروزی‌اش رسانده‌اند، به نیکی یاد می‌کنیم و امیدواریم رشد کیفی و کمی خود را همچون سالهای اخیر ادامه دهد.

وی با بیان اینکه فلسفه نظام شورایی، مشارکت مردمی است، خاطرنشان کرد: تیزهوشی مدیران دوره اصلاحات را تحسین می‌کنیم چراکه یکی از اصول مغفول قانون اساسی یعنی ایجاد شوراهای شهر و روستا را با جدیت و اصرار در این دوره دنبال کردند و منتج به نتیجه مثبت و ارزنده‌ای شد.

حیدری هدف نظام شورایی را اداره شهرها و روستاها توسط مردم و منتخبان آنها دانست و تصریح کرد: برقراری ارتباط میان این دو (شهروندان و منتخبان آنها در نظام شورایی) و پیگیری مطالبات و انتظارات ایشان به ابزارها و تکنیک های مختلفی نیازمند بوده که یکی از آنها روزنامه است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: روزنامه میتواند صدای گویای مردم باشد تا از این راه نمایندگان خود در مدیریت شهری را یاری نمایند.

حیدری افزود: روزنامه‌ها فارغ از فضای اطلاع‌رسانی و انتشار و بازنشر اخبار دقیق و صحیح به مردم باید پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری باشند.

وی با بیان اینکه شورای پنجم نگاه ویژه‌ای به روزنامه شهرآرا داشته و با تلاش مجدانه تیم مدیریتی و کارکنان و نیروهای جوان مجموعه تغییرات محتوایی و کیفی شایان و قابل توجهی نیز داشته است، گفت: پیوسته تاکید داشته‌ایم که شهرآرا نباید صرفا سخنگوی مدیریت شهری باشد؛ این مجموعه باید نقد و مشکلات مردمی در حوزه های مختلف را منعکس کند که در راستای همین رویکرد، هر روز بخشی از صفحه نخست روزنامه به نقدهای وارده به مدیریت شهری اختصاص می‌یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: شهرآرا باید زبان علایق، سلایق، مجموعه‌ها، اقشار و جریان هایی باشد که سال‌ها در این شهر صدای آنها شنیده نشده، فرصتی برای رساندن صدای خود به گوش دیگران نداشته‌ و از پایگاه و فضایی برای ارائه نقطه نظرات خود محروم بوده‌اند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه خوشبختانه در جهت رفع این نقیصه ده ساله، شهرآرا به خوبی نقش‌آفرینی کرده است، اظهارکرد: تیم جوان، خوش‌فکر و باانگیزه‌ای در این مجموعه مشغول فعالیت هستند ولی قطعا با رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار است و امیدواریم با مشارکت و همراهی بزرگان و دلسوزان شهر روزهای بهتری را شاهد باشیم.

حیدری در پایان گفت: مشهد به لحاظ جمعیت زائر و گردشگر و شهروندان خود در ابعاد مختلف ملی و بین‌المللی کانون توجه است و این روزنامه با تکیه بر همین مبانی میتواند کارکردهای اساسی داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات