چهارمین جلسه بررسی طرح نیازسنجی و مکانیابی آرامستان جدید شهر اراک

چهارمین جلسه بررسی طرح نیازسنجی و مکانیابی آرامستان جدید شهر اراک

شهردار اراک: جانمایی آرامستان جدید شهر اراک، یکی از دغدغه های شهرداری و شورای اسلامی شهر می باشد
چهارمین جلسه بررسی طرح نیازسنجی و مکانیابی آرامستان جدید شهر اراک، به ریاست مهندس شفیعی شهردار اراک و با حضور طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی، سرپرست سازمان آرامستان، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، سرپرست اداره املاک و مستغلات، سرپرست اداره حقوقی و امور قراردادهای شهرداری و نمایندگانی از سازمان های جهادکشاوزی، منابع طبیعی، محیط زیست و مشاور طرح مذکور برگزار گردید.
در این جلسه مشاور طرح به ارایه گزارشی از مطالعات صورت گرفته در خصوص سایت های پیشنهادی آرامستان جدید اراک بر اساس معیارهای همچون کاربری اراضی، فاصله از شهر، خطر سیل گیری، شیب زمین، سطح آب های زیرزمینی، خاک شناسی، زمین شناسی و وزش بادهای غالب پرداخت.
طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اراک در این جلسه، خطاب به مشاور طرح مذکور گفت: مطالعات این طرح می بایست کامل شود و پروسه نهایی همراه با تصاویر میدانی، پیوست حقوقی و نحوه تملک به کمیسیون خدمات شهری شورا جهت بررسی و کارشناسی بیشتر ارسال شود تا بتوانیم با یک مطالعه و تفکر علمی دقیق نسبت به مکانیابی آرامستان جدید شهر اراک اقدام نماییم.
در ادامه این نشست مهندس شفیعی شهردار اراک با بیان این مهم که جانمایی آرامستان جدید شهر اراک یکی از دغدغه های شهرداری و شورای شهر می باشد، گفت: محل فعلی آرامستان اراک، بهترین نقطه از شهر از نظر زمین، جهت وزش بادهای غالب می باشد و اگرچه که در حال حاضر عنوان می شود که نباید آرامستان در محل فعلی احداث می گردید اما این شرایط در گذشته ایجاد شده و در شرایط فعلی ما باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که سایت جدید آرامستان را به خارج از شهر منتقل نماییم.
وی خاطر نشان کرد: برای پیش بینی سایت جدید آرامستان شهر اراک باید طبق یک کار مطالعاتی جامع و کامل حرکت نماییم تا آیندگان بدانند این جانمایی بر اساس اصولی علمی و همراه عقل و منطق انجام شده است.
مهندس شفیعی تصریح کرد: در حال حاضر که سایت آرامستان با محدودیت فضا مواجه می باشد، لازم است که ۲ هکتار به محل فعلی افزوده و آماده سازی شود و در کنار آن نیز مطالعات جانمایی سایت جدید آرامستان نهایی، تا بتوانیم در سال های آینده آرامستان را به خارج از محدوده شهری منتقل نماییم.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات