خواسته رهبر انقلاب پیشگامی مردم تبریز در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است

خواسته رهبر انقلاب پیشگامی مردم تبریز در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است

میکائیل جمال‌پور در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: پس از اتفاق مهمی که در دهه فجر سال ۹۷ اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند، برای متولیان شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز سوالی مطرح شده و دغدغه‌ای ایجاد شد که وظیفه ما در برابر تحقق این بیانیه و بخصوص موضوعاتی که به بحث شهر، مدیریت شهری و وظایف شهری در این بیانیه مطرح شده، چیست؟

او ادامه داد: پس از بیانیه مقام معظم رهبری وظایف نیروهای علمی و فرهنگی تحت عنوان گفتمان سازی مطرح شد که  اصول و موارد چند گانه بیانیه به عهده آنهاست ولی اجرایی کردن این بندها در اختیار نهادها، ادارات و سازمان های مختلف است.

جمال‌پور برگزاری همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب، چالش ها، فرصت ها و کاربردها» را در همین راستا عنوان کرده و گفت: این همایش در نوع خود برای نخستین بار در کشور برگزار می شود که امیدواریم با برگزاری خوب آن الگویی برای تمامی شهرهای کشور باشیم.

او خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم رهبری یک بیانیه مکتوب است اما در دیدار مردم تبریز در سال ۹۷، مقام معظم رهبری از ملت آذربایجان و تبریز خواستند برای تحقق مفاد این بیانیه همچون گذشته، مردم تبریز پیشقدم باشند؛ این موضوع یک مطالب مشخص و معین از سوی رهبری مطرح شد.

رئیس کمیته علمی همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب، چالش ها، فرصت ها و کاربردها» یادآور شد: در دیداری که طی روزهای گذشته اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور با مقام رهبری داشتند، در آنجا اولین تاکید رهبری به آنها این بود که دانشگاهها و اساتید دانشگاهها نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بیگانه نباشند.

جمال‌پور ادامه داد: یعنی به گونه ای نباشد که دانشگاه بریده و منقطع از مردم و جامعه باشد. یکی از راهکارها برای ایجاد  این حلقه این است که ببینیم مردم در زمینه رفاه عمومی چه انتظاراتی از شهرداری و شورای اسلامی دارند؟

او همچنین یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این همایش ملی می‌توانند مقالات خود را تا ۳۰ خرداد ۹۸ در سامانه این همایش به نشانی www.gaam۲.tabriz.ir ثبت کنند.

نخستین همایش «شهر پایدار، گام دوم انقلاب، چالشها، فرصتها و کاربردها» ۱۹ تیر ماه سالجاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات