شهردار یزد: از تمام ظرفیت...

شهردار یزد: از تمام ظرفیت...

جمال الدین عزیزی شهردار یزد در نشست با مدیرکل زندان های استان گفت: از تمام ظرفیت های شهرداری یزد در قبال مسائل اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان استفاده می کنیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، جمال الدین عزیزی شهردار در نشست با رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: از تمام ظرفیت های شهرداری یزد در قبال مسائل اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان استفاده می کنیم.

در این نشست که در راستای تعامل و توسعه همکاری های شهرداری یزد با اداره کل زندان ها در دفتر شهردار یزد برگزار شد، عزیزی با بیان این که تمامی اقدامات خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری به نوعی با ارگان ها ارتباط دارد، تاکید کرد: مددجویان زندان نیز شهروندان این جامعه هستند و شهرداری یزد در بحث پیشگیری از وقوع بزه زندانیان با مولفه های ویژه، نگاه مثبتی دارد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی سازمان‌ها و مجموعه‌های دخیل در این فرآیند باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کنند که در واقعیت جرم و جنایت کاهش پیدا کند و اگر به هر دلیلی جرمی انجام شد با استفاده از قوانین موجود زمینه برای کاهش آسیب‌ها از محل مجازات به خود مجرم و خانواده‌های آنان و همچنین ایجاد منفعت‌های عمومی و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان فراهم شود.

عزیزی با بیان این که شهرداری ها بنا به رسالتی که در اداره امور شهر دارند و در مسایل اجتماعی ورود جدی می کنند، عنوان کرد: در این حوزه شهرداری یزد می تواند فعالیت های مشترک و تاثیرگذاری را با اداره کل زندان ها داشته باشد.

شهردار یزد افزود: زمانی که در ارتباط با افزایش کیفیت زندگی در شهر چشم اندازی را ترسیم می کنیم یکی از مولفه های تاثیرگذار بر آن، فعالیت های انجام شده در حوزه مددجویان است و این ها حلقه های به هم پیوسته ای هستند که باید در کنار هم دیده شود.

وی تصریح کرد: کسانی که به هر علت مرتکب جرم می شوند و مجازات آن گذراندن مدت زمانی در زندان است، به معنای ایزوله شدن و رها شدن آن فرد نیست، چرا که اگر این اتفاق بیافتد، کیفیت زندگی شهروندان در شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

عزیزی در خصوص به کارگیری مددجویان در خدمات شهری خاطر نشان کرد: جدا از این که مجموعه شهرداری را در راستای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها مساعدت خواهند کرد، باعث رونق فعالیت‌ها می‌شود و در کنار آن حضور این افراد در عرصه فعالیت تعریف شده مسلماً در رفتارهای بعدی آن ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

شهردار یزد با اشاره به وظیفه ذاتی شهرداری در ورود به مسایل اجتماعی اظهار امیدواری کرد: با اتکا به ظرفیت های موجود مجموعه شهرداری یزد می توان از این افراد برای فعالیت در خدمات مختلف شهری و سایر فعالیت های عام المنفعه بهره مند شد.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان یزد نیز گفت: زندان شهری اندرون شهر است و نیازمند حمایت و خدمات شهرداری می باشد، همانگونه که مردم نیازمند خدمات هستند، در زندان نیز مددجویان به عنوان شهروندان این جامعه نیازمند حمایت سازمان ها هستند.

وی با بیان این که زندان تشکیل شده از شهروندانی که بنا به دلایلی خواسته یا ناخواسته به زندان آمده اند و باید در فضایی محدود تر از جامعه نگهداری شوند، افزود: در زندان های استان اقدامات خوبی در حوزه های فرهنگی، قرآنی، حرفه آموزی، ورزش، بهداشت و درمان به منظور اصلاح و تربیت مددجویان انجام می شود اما تقویت این اقدامات به خصوص در حوزه اشتغال زندانیان، نیازمند حمایت شهرداری و شورای شهر است.
ذوالفعلی نژاد خاطر نشان کرد: برطرف کردن آسیب های اجتماعی که برخی از خانواده زندانیان را تهدید می کند، به تنهایی توسط اداره کل زندان ها امکان ندارد و زمانی که با تعامل شهرداری و سایر دستگاه ها، آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرد، منافع آن متوجه شهر و مردم خواهد بود.

در این نشست معاونین مالی و اقتصادی، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، خدمات شهری و برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات