جلسه معارفه شهردار جدید رشت با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ تاکید جمالی نژاد بر ضرورت حرکت شهرداریها در مسیر اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور

جلسه معارفه شهردار جدید رشت با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ تاکید جمالی نژاد بر ضرورت حرکت شهرداریها در مسیر اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر حرکت شهرداری ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور تاکید نمود و گفت: مدیریت شهری چاره ای ندارد که اتکای خود به کمک های محدود دولتی، که از فروش نفت ناشی می شود، را به مرور قطع کند و در این عرصه تکیه بر دانایی می تواند مارا در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که عصر شنبه ۲۵ خرداد در جلسه معارفه شهردار جدید رشت سخن می گفت، با بیان اینکه باید تا دیر نشده نقشه راه و مسیر حرکت مدیریت شهری در فضای اقتصاد بدون نفت را ترسیم نمود، گفت: شهرداری ها در این عرصه باید به دانایی و بهره گیری از تولیدات و محصولات دانش بنیان توجه لازم نمایند و فضا را برای استفاده از ایده های نو و خلاقانه باز نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروزه بدون اعتماد شهروندان نمی توان بسیاری از برنامه های مجموعه مدیریت شهری را پیش برد، تاکید کرد که باید سازوکاری درست جهت اعتماد سازی و جلب مشارکت های مردم اندیشده شود.

جمالی نژاد افزود: وقتی مدیریت شهری عملکرد خوب و موفقی داشته باشد رضایت شهروندان جلب می شود و به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور، که به شدت به آن نیاز داریم، افزوده می شود.

وی مهمترین عامل موفقیت در غلبه بر مشکلات و چالش های پیش رو را داشتن امید به آینده و اعتماد عمومی ذکر کرد و گفت: بالا بردن سطح مشارکت بین نخبگان و دانشگاهیان کمک زیادی به پیشبرد برنامه های مدیریت شهری می کند و این امر در شهر رشت نمود خوبی دارد.

وی افزود: افزایش سرمایه اجتماعی کارکنان، جلوگیری تخلفات اداری، حمایت از ارتقای سطح دانش شغلی وآموزش کارکنان و برون سپاری فعالیت های می تواند در پیشبرد اهداف شهرداری بسیار موثر باشد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور رابطه درست و اصولی بین شهرداری و حاکمیت را بسیار مهم دانست و با تاکید بر ملاک قرار دادن شایسته‌سالاری در همه امور گفت: مدیران حوزه مدیریت شهری در توسعه و بهبود وضعیت شهری نقش محوری دارند و باید در همه امور، شایسته‌سالاری ملاک باشد و از جذب‌های سفارشی پرهیز شده و رابطه‌ها جایگزین ضابطه‌ها نشود.

وی همچنین یادآور شد: افزایش اعتماد، چابک سازی بدنه شهرداری و رابطه منطقی و در چارچوب قانون بین مجموعه مدیریت شهری سه راس مثلث توسعه شهر است.

در این مراسم که با حضور استاندار گیلان و نماینده های مجلس و مسوولان استانی و محلی برگزار گردید، حکم وزیر کشور در خصوص انتصاب ناصر حاج محمدی شهردار جدید رشت به وی اعطاء شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات