فرهنگسرای بهمن بیگی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

فرهنگسرای بهمن بیگی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از به بهره برداری رسیدن فرهنگسرای بهمن بیگی تا هفته دولت سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حسین آرگیو در گفت و گو با خبرنگار روزنامه تماشا با بیان اینکه در جنوب شهر شیراز با کمبود فضاهای فرهنگی روبرو هستیم، اظهار کرد: مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربعی فرهنگسرای بهمن بیگی در شهرک فرزانگان که از شهرکهای جنوبی شیراز است،  می تواند بخشی از این کمبود را جبران کند.
وی با بیان اینکه تاکنون ده میلیارد تومان هزینه احداث این فرهنگسرا شده است، افزود: این فرهنگسرا دارای سالن سینما، گالری، فضاهای آموزشی، تجاری، کافی شاپ و رستوران است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی حکمت واقع در شهرک گلستان تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود، اظهار کرد: مساحت این فرهنگسرا سه هزار و ۵۰۰ متر مربع است و بر اساس نیاز منطقه احداث شده است.
مهندس آرگیو در ادامه به ساخت مجتمع آموزشی شهروند در فرهنگ شهر اشاره و گفت: فاز اول این مجتمع تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مساحت این مجتمع آموزشی چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع است، افزود: این مجتمع شامل فضاهای آموزشی در مقاطع مهد کودک، آمادگی، پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول و دوم دبیرستان خواهد بود.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه پردیس سینمایی جوان در منطقه کمتر برخودار کوزه گری در حال اجرا است، اظهار کرد: فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
چندین تقاطع غیرهمسطح به صورت همزمان در حال احداث است
مهندس آرگیو در ادامه به جزییات مراحل احداث تقاطعات غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر پرداخت و گفت: تقاطع غیرهمسطح مهدیه-امیرکبیر نقش بسزایی در ساماندهی ترافیک بلوار امیرکبیر و بلوارهای اطراف خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بلوار امیر کبیر دارای ترافیک زیادی است، افزود: تقاطع مهدیه-امیرکبیر با توجه به اینکه در ورودی شهر شیراز قرار دارد و دو بزرگراه در دو طرف آن قرار گرفته، نقش تقسیم کننده و روانی ترافیک را عهده دار است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه خودروهایی که قصد عبور به شهرک های گلستان، قصر قمشه و دکتر حسابی و یا شهر صدرا را از سمت بلوار امیرکبیر را دارند با عبور از این تقاطع و بزرگراه در حال ساخت مهدیه به تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی انتقال می یابند، اظهار کرد: خودروهایی که قصد حرکت به سمت جنوب را دارند با عبور از تقاطع مهدیه -امیرکبیر به بزرگراه در حال ساخت گلبهار و بلوار طلائیه انتقال می یابند.
مهندس آرگیو گفت: تقاطع مهدیه - امیرکبیر موجب ساماندهی ترافیک کمربندی شیراز که هم اکنون مشکلات زیادی دارد خواهد گردید و با ۴۰ درصد پیشرفت تا پایان سال افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه تصادفات زیادی در کمربندی شیراز روی می دهد، افزود: تقاطع باهنر-کمربندی واقع در انتهای بلوار باهنر جنوبی اتصال دهنده این بلوار به شهرکهای فرهنگیان، رضوان، بهاران و بهارستان خواهد بود و بر ایمنی بزرگراه کمربندی خواهد افزود.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تقاطع باهنر- کمربندی ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این پروژه به منظور تکمیل رینگ های ترافیکی جنوب شهر شیراز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس آرگیو با بیان اینکه زیرگذر علی بن حمزه (ع) نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد، افزود: مجوزات قانونی شورای ترافیک آن اخذ گردیده و با توجه به ترافیک اطراف این زیر گذر تلاش می کنیم تا علمیات اجرایی پروژه بدون وقفه ادامه یابد.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه چند سطحی چپگرد صدرا در حال اجرا است، اظهار کرد: تکمیل این پروژه نقش بسزایی در ساماندهی و روانی ترافیک محور غرب در ورودی صدرا دارد.
مهندس آرگیو گفت: با افتتاح این پروژه ترافیک نقطه ای این منطقه رفع می شود و نقش موثری در روانی ترافیک عبوری ایستگاه راه آهن و مجتمع خلیج فارس خواهد داشت. با رفع مشکلات ترافیکی در بهار سال ۹۹ شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه زیبا سازی دیوارهای بدنه زیرگذر گلستان در حال اجرا است، اظهار کرد: هم اکنون تردد ایمن خودروها در زیرگذر گلستان در حال انجام است و مشکل ترافیکی در آن مشاهده نمی شود  و این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات