قرائت بیانیه پایانی نخستین همایش ملی محیط زیست؛ مشارکت اجتماعی و مدیریت شهری توسط قوامی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین

قرائت بیانیه پایانی نخستین همایش ملی محیط زیست؛ مشارکت اجتماعی و مدیریت شهری توسط قوامی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

جهان چو چشم و خط و خال و ابروست

که هرچیزی به جای خویش نیکوست

سپاس پروردگار بی همتا

خالق هستی و سوگند به ماه و خورشید به زمین و آسمان و افسوس بر انکار کنندگان

"والشّمس و الشّجر یسجدان فبای الاء  ربکّما تکذّبان "

و سپاس بی کران بر مخلوقات هستی

شهر قزوین را شهر مینودری نامند ، شهری که ۴ اقلیم هفت گنبد را درخود جای دارد،شهری که به دلیل برخورداری ازتنوع عناصر حیات اقوام مختلف ایران زمین را در کنار خود دارد و به واسطه این مواهب الهی قدرت حیات و هم زیستی بخشیده است.

در طول تاریخ مدیران و نظام مدیریت شهرداری در این سرزمین براساس اصل تعامل بین مردم و حاکمان استوار بوده و هست.

مصداق بارز آن وجود آب انبارها ،قنات ها، باغهای سنتی معماری اقلیمی، مسیلهای اصولی و المان های مدیریت در میان بافت و سکونتگاه های شهری می باشد، این همایش را دست مایه قرار می دهم که به همبستگی، تعامل، هم افزایی و وحدت برسیم، هم پیمان تر شویم و:

۱-بر این باوریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین و شفاف ترین قوانین مدیریتی را تدوین نموده،اصل پنجاهم قانون اساسی را احترام گذاشته و همانا این اصل وظیفه آحاد ملت را که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می داند با سرمشق و الگوی هدف مند در مدیریت شهر قلمداد می نمایم.

۲-بر این باوریم که مصداق بیانات گهربار مقام معظم رهبری که مسئولین مردم را همه جا ناطر و همراه خود بدانند،،ما نیز در مدیریت شهرمان ،مردم نهادها و آحاد مردم را همراه خود می دانیم.

۳- بر این باوریم که چونان پیشینیان خود،اساس توسعه  پایدار شهر را بر ۳ محور اصلی فرهنگ و جامعه،محیط زیست سالم و اقتصادهدفمند بنا نهیم و براساس تاب آوری شهر قزوین و سرزمینمان توسعه را مدیریت خواهیم کرد.

۴-بر این باوریم که نه مردم و نه مسئولین به تنهایی شهر و جامعه رابه سمت اهداف مطلوب و ایده آل نزدیک نمی کندو مدیریت شهری مطلوب و میسر نمی شود مگر با هم افزایی ، هم فکری و هراهی مردم و مدیران شهری در تمام ابعاد.

۵-بر این باوریم که در جوامع و سرزمین هایی که میزان تنشهای اجتماعی ، فرهنگی به حداقل رسیده است ، به پاسداشت حفظ زیست بومی زیبا و پایدار است که این مهم را سرمشق و الگوی خود قرا خواهیم داد.

۶-بر این باوریم که همراهی کلیه نهادها و ارگانها چه دولتی و چه خصوصی در اجرای اهداف زیست محیطی می تواند ما را به مدیریت یک شهر ایدا آل نزدیک نماید.

۷-بر این باوریم که اجرای تصمیمات درست و سازنده باید و باید بدون در نظر گرفتن سلایق و علایق غیر عمد اعمال گردد.

۸-بر این باوریم که آموزش ،ترویج ، فرهنگ سازی ،یک ملت را به سمت تعالی هدایت میکند و کلیه مردو و شهروندان را برای مدیریت زیست مدارانه شهر قزوین به یاری می طلبیم و سخن و جانان این که :

رونق اقتصادی ، رونق کسب و کار و معیشت جامعه، ارتقا سطح فرهنگ و رفاه اجتماعی در سرزمین و شهر ،در گرو داشتن مردم و مدیران و جامعه ای با نگاه و اندیشه  در سمت زیست محیطی ، در طراحی ، تصمیم گیری و تصمیم سازی و اجرا و پایش کلیدی پروژه ها و مراحل مدیریت شهری می باشد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات