به منظور تسریع در ساماندهی منطقه هادی آباد تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شد

به منظور تسریع در ساماندهی منطقه هادی آباد تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شد

به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدائی‌فر با تاکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای حل مشکلات شهروندان هادی‌آباد گفت: به منظور ایجاد انگیزه جهت تجمیع پلاک‌های ریز دانه، نوسازی بافت فرسوده، رونق در امر صدور پروانه ساختمانی، ساخت و ساز و ساماندهی منطقه هادی آباد، علاوه بر اعطای تسهیلات برابر ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۸۷ جهت الباقی هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی در قبال صلح رسمی اراضی (موضوع عقب نشینی) تسهیلات دیگری به شهروندان این منطقه ارائه می شود.

وی صدور پروانه ساختمانی رایگان شامل هزینه های صدور، خرید تراکم  و سایر هزینه‌های متعلقه مازاد بر ۵۰ درصد سهم دولت مطابق ماده قانونی اعلام شده به مدت یکسال برای پلاک های با کاربری مسکونی را از تسهیلات جدید برای شهروندان این منطقه اعلام کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: پلاک های تجاری و پلاک های واقع بر خیابان های اصلی که فاقد عقب نشینی می باشند و همچنین دستگاه‌های اجرایی، شرکت های دولتی و وابسته به دولت، سازمان‌ها، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مشمول این مصوبه نمی‌شوند.

فدائی‌فر اشاره کرد: پلاک‌های مسکونی که فاقد عقب نشینی می‌باشند در صورت تجمیع مشمول تخفیف می‌گردند.

وی گفت: همچنین سازمان نظام مهندسی ضمن بخشوندگی ۵۰ درصد هزینه های نظام مهندسی و ناظرین اقدام خواهد کرد.

فدائی فر اضافه کرد: استانداری و اداره کل مسکن و شهرسازی نیز تمهیداتی فراهم خواهد کرد که در راستای تخصیص وام بافت‌های فرسوده نسبت به اخذ ۱۰درصد سود تسهیلات سهم دولت بابت تقلیل بهره بانکی اقدام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای گذر ۲۴ متری در این منطقه در اولویت قرار گرفته و شهرداری برای تملک آن با هماهنگی دستگاه های مربوطه نسبت به پیش بینی اعتبار آن اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه همچنین با بازگشایی کوچه مهناز در این منطقه اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری برای حل مشکلات شهروندان منطقه هادی آباد تمام تلاش خود را خواهد کرد.

فدائی فر گفت: مصوبه این بخشنامه به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و همچنین جهت اجرا به این منطقه ابلاغ شده است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات