واحد یک نیروگاه امیرکبیر به منظور کمک به شبکه سراسری برق وارد...

به منظور کمک به شبکه سراسری برق و با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران، معاونین و جمعی از مدیران این شرکت واحد یک نیروگاه امیرکبیر وارد مدار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در این مراسم اظهار کرد: با وجود مشکلات متعددی که برای انجام اورهال وجود داشت، اما با سبقه فنی پیمانکار و همچنین تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران، انجام اورهال اساسی و تست های مربوطه واحد یک  نیروگاه برقابی سد با موفقیت به پایان رسید و اکنون به شکل رسمی مجدداً راه اندازی و وارد مدار شد.

وی ادامه داد: با وجود نوساناتی که به واسطه تحریم ها به اقتصاد کشور تحمیل شده بود و همچنین شرایط جوی اما این واحد نیروگاهی طبق برنامه زمان بندی مجدداً به شبکه سراسری برق پیوست .

رضوی با بیان اینکه شاخص های بهره برداری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران شرکت باید بر اساس برنامه ها نسبت به بهره برداری بهینه مطابق استانداردها عمل کنند و مجموعه سد  و نیروگاه را با ضریب اطمینان بیشتر در مدار بهره برداری قرار دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: در مجموعه آب تهران نسل اول سد سازی کشور وجود دارد که برای بهره برداری از آن ها هر کدام شرایط خودشان را دارند، آن چه مهم است درست بهره برداری کردن از سرمایه هایی است که نیم قرن پیش ساخته شده  است وهمه باید بدانیم که این سدها و تاسیسات، سرمایه های اساسی کشور  به شمار می روند.

در ادامه این مراسم " مهدی فتوکیان" مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه امیرکبیر عنوان کرد: زمان راه اندازی  واحد اول و دوم  نیروگاه سال ۱۳۴۰ بوده که واحد اول بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۹ هزار ساعت کارکرد  و واحد دو نیز بیش از ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار مگاوات ساعت تولید  و بیش از ۱۳۱ هزار ساعت کار کرد داشته است.

وی با اشاره به اینکه واحد شماره یک در سال ۴۶ یک بار مورد تعمیرات اساسی اورهال قرار گرفته و از آن زمان تا  ۲۲ مهرماه سال گذشته تعمیری نداشته و این تعمیرات بعد از ۵۱ سال اجرایی شده است یادآور شد: واحد یک از سال ۴۶ تا تاریخ یاد شده ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد  و در این مدت همچنین بیش از ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار مگاوات ساعت هم تولید داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اورهال در ۱۹ اردیبهشت سال جاری  به صورت آزمایشی انجام شد، گفت:  پس از انجام آزمایش های مربوطه این واحد در تاریخ یاد شده مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت و تاکنون ۷۱۳ ساعت کارکرد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات  ساعت انرژی برق تولید کرده است که از امروز هم برای کمک به شبکه سراسری برق  به  شکل رسمی وارد مدار شد.

" محمد شهریاری" مدیر دفتر  بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران نیز این عملیات  را که پس از ۵۱ سال اتفاق افتاد، منحصر به فرد دانست و بیان کرد: قرارداد این پروژه در ساعات پایانی سال ۹۶ ابلاغ گردید که با توجه به سابقه کاری خوب پیمانکار به شرکت  نصب و بهره برداری نیروگاه های برقابی خوزستان واگذار شد.

وی افزود: این پروژه در سه فاز خلاصه می شود که فاز اول اورهال واحد دوم لتیان ، فاز دوم واحد یک نیروگاه امیرکبیر و فاز سوم تامین برق اضطراری دیزل ژنراتور حوزه ستادی با اهداف پدافند غیر عامل می باشد.

شهریاری ضمن  تشکر از عوامل اجرایی ،پیمانکاران و کارشناسان متخصص شرکت  اضافه کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم بهره برداری سریع از آن، همکاران حتی در ایام نوروز و روزهای تعطیل مشغول فعالیت بوده که نشان دهنده همدلی و هم یاری کلیه کارکنان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاسیسات شرکت از قدمت بالایی برخوردار است و لازم است در برنامه ریزی های کلان به نوسازی آن ها توجه ویژه صورت گرفته و در صدر برنامه های شرکت قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات