سمینار آموزشی مدیریت استرس(۲) در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، سمینار آموزشی مدیریت استرس (۲) با حضور مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن اجتماعات خلیج فارس این شرکت برگزارشد.

دکتر چراغی،استاد دانشگاه زنجان در این سمینار آموزشی با اشاره به تعریف استرس گفت: استرس  شرایط یا احساسی  است که در آن، فرد  از لحاظ ادراکی  بر این باور است که  مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی  که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.

چراغی اظهارکرد:این باور و انتظار منجر به مواجهه نادرست با استرس می شود که در محیط کار و حتی در برخورد با دوستان و آشنایان و حتی خانواده به نوعی خود را بروز می دهد.

وی افزود:هر شخصی در مواجهه با استرس با عواملی همچون؛ بدنی و جسمانی،رقابتها،ناکامی ها و محرومیت ها،باورها و عقاید،انتظارات و نگرشها،شخصیت،تعارض ها وفشارها روبرو است که می بایست با راهکارمناسب با این عوامل برخورد نماید.

این استاد دانشگاه به دو عنصر درونی و بیرونی برای کنترل استرس اشاره کرد وگفت: عوامل بیرونی ایجادکننده استرس عبارت از آلودگی هوا، سر و صدای محیط، رفتارهای ناهنجار دیگران، نقل و انتقالات، عدم امنیت ، کم بودن منابع و حمایت‌های شغلی و ...... می باشند که موجب استرس می‌شود.

این روانشناس افزود: همچنین روابط خانوادگی که نتواند آرامش و موفقیت مورد نیاز فرد را تامین کند به فشار روانی منجر می‌شود.

دکتر چراغی به عوامل درونی ایجادکننده استرس نیز اشاره کرد وافزود: ژنتیک، تنش‌های پیشین فرد، بالا بودن فشار خون، آماده نبودن بدن برای مقابله با استرس، وجود افکار زیاد به واسطه مسائل مختلف و درگیری‌های ذهنی موجب استرس می‌شود.

سپس وی به بیان اثرات جسمانی و روانی استرس،راهکارهای مواجهه با استرس ارتباط با فرزند نوجوان،طرق کاهش استرس های زندگی خانوادگی پرداخت و در پایان به سوالات حاضرین با ذکر مثالهای عینی پاسخ داد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات