واحد یک نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر وارد مدار شد

واحد یک نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر وارد مدار شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید حسن رضوی"  در این مراسم اظهار کرد: با وجود مشکلات متعددی که برای انجام اورهال این نیروگاه وجود داشت، اما با پیشینه فنی پیمانکار و همچنین تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران، انجام اورهال اساسی و تست‌های مربوطه واحد یک این نیروگاه برق‌آبی با موفقیت به پایان رسید و اکنون به شکل رسمی مجدداً راه‌اندازی و وارد مدار شد.
وی با بیان اینکه شاخص‌های بهره‌برداری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران شرکت باید بر اساس برنامه‌ها نسبت به بهره‌برداری بهینه مطابق استانداردها عمل کنند و مجموعه سد و نیروگاه را با ضریب اطمینان بیشتر در مدار بهره‌برداری قرار دهند.
" مهدی فتوکیان" مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه امیرکبیر نیز گفت: زمان راه‌اندازی  واحد اول و دوم نیروگاه سال ۱۳۴۰ بوده که واحد اول بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۹ هزار ساعت کارکرد و واحد دوم نیز بیش از ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۱ هزار ساعت کارکرد داشته است.
وی با اشاره به اینکه واحد شماره یک در سال ۴۶ یک بار مورد تعمیرات اساسی اورهال قرار گرفته و از آن زمان تا ۲۲ مهرماه سال گذشته تعمیری نداشته است یادآور شد: واحد یک از سال ۴۶ تا تاریخ یاد شده ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد داشته و در این مدت بیش از ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار مگاوات ساعت تولید داشته است.
وی با تاکید بر اینکه عملیات اورهال در ۱۹ اردیبهشت سال جاری به صورت آزمایشی انجام شد، گفت: پس از انجام آزمایش‌های مربوطه این واحد در تاریخ یاد شده مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و تاکنون ۷۱۳ ساعت کارکرد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات ساعت انرژی تولید کرده است که از امروز هم برای کمک به شبکه سراسری برق به شکل رسمی وارد مدار شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات