آغاز عملیات اجرایی احداث فرودگاه جدید اهواز

آغاز عملیات اجرایی احداث فرودگاه جدید اهواز

www.BanaNews.irمدیرکل فرودگاه‌های خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث فرودگاه جدید اهواز خبر داد و گفت: هم‌اکنون دیوارهای این فرودگاه در حال نصب است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ناصر صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسناـ منطقه‌خوزستان- اظهار کرد: فرودگاه جدید اهواز در زمینی به مساحت ۱۲۴۰ هکتار و با اعتباری به میزان ۲۴۵ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی افزود: کل اعتبارات مورد نیاز این طرح از سوی وزارت نفت تامین خواهد شد و پیش‌بینی شده عملیات ساخت آن طی پنج سال به پایان برسد.

صفاری در مورد وضعیت فرودگاه کنونی اهواز پس از پایان کار ساخت فرودگاه جدید گفت: فرودگاه کنونی اهواز پس از پایان این پروژه به وزارت نفت واگذاری شود تا پروازهای داخلی خود را در آن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنا پس از بهره‌برداری از فرودگاه جدید اهواز وسعت پارکینگ نسبت به فرودگاه کنونی بیشتر خواهد شد و در نتیجه تعداد پروازهای فرودگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که فرودگاه جدید اهواز به‌صورت ۲ بانده احداث خواهد شد بیان کرد: بسیاری از مشکلات فرودگاه کنونی اهواز از جمله ترافیک پروازهای حجاج و سالن‌های پروازی، نبود تاکسی و ترافیک پروازها و کوچک بودن محوطه فرودگاه حل می‌شود و شاهد فرودگاه با استانداردهای جهانی در اهواز خواهیم بود.

 

 

 

    نظرات