لغو پروژه ۵۸ متری محتمل است/بررسی طرح جایگزین توسط مشاور

لغو پروژه ۵۸ متری محتمل است/بررسی طرح جایگزین توسط مشاور

رییس شورای شهر اراک گفت: احتمال لغو پروژه ۵۸ متری توسط شورای عالی شهرسازی و معماری وجود دارد.
دکتر کاوه فلک‌افلاکی ، با اشاره به برگزاری جلسات بررسی طرح جامع اراک و پروژه ۵۸ متری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، افزود: پس از حضور معاون وزیر راه در اراک و بررسی میدانی پروژه ۵۸ متری مقرر بود که طرح تا اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود ولی بررسی به خردادماه کشیده شد، البته اینکه با پیگیری‌های انجام شده طرح در شورای عالی مطرح شد، یک قدم بزرگ و رو به جلو بود.
وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر جلسات بررسی طرح به صورت مستمر و مرتب برگزار شده و امروز نیز در جلسه بررسی حاضر خواهم بود، افزود: چیزی که به نظر می‌رسد این است که احتمال لغو پروژه ۵۸ متری اراک توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور زیاد است.
فلک‌افلاکی در خصوص آینده اراک پس از لغو پروژه ۵۸ متری تصریح کرد: اگر با تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اجرای طرح تایید شود مسلما با توجه به تنگناهای مالی از اعتبارات ملی استفاده خواهیم کرد و این موضوع از طریق شورا دنبال خواهد شد.
وی تاکید کرد: اینکه یک پروژه عمرانی در شهر با رضایت مردم انجام گیرد، امر بسیار مهمی است. اگر بودجه و اعتبار لازم وجود داشته باشد، مسلما می‌توان املاک را با قیمت واقعی و حتی با توجه به ۱۶ سال بلاتکلیفی مردم، بالاتر از قیمت واقعی تملک و طرح را اجرایی کرد، اما اگر تصمیم بر لغو پروژه باشد باید طرح جایگزین در نظر گرفته شود که در حال حاضر مشاور گرفته شده تا طرح‌ها و جوانب امر به صورت دقیق بررسی شود.
رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه یکی از مزایای طرح ۵۸ متری کمک به حل مشکل ترافیک بود و اگر بتوانیم راهی پیدا کنیم که مشکل ترافیکی شهر اراک به طریق دیگر حل شود قطعا گزینه جدید جایگزین می‌شود، افزود: اگر می‌توانستیم رضایت مردم ساکن در طرح را کسب کنیم تا پروژه ۵۸ متری اجرایی شود اقدام خوبی شکل می‌گرفت اما امکان و منابع لازم در اختیار نیست.
وی اضافه کرد: البته با اجرای این طرح مساحت تجاری بالایی به شهر اضافه می‌شود در حالی که کشش این میزان فضای تجاری در شهر اراک وجود ندارد و باید برای کنترل ترافیک راهکارهای دیگری داشت، به عنوان مثال باید صنوف مختلف را به خارج از مرکز شهر انتقال داد که این امر قطعا در کاهش ترافیک و آلودگی هوای اراک موثر خواهد بود.
فلک‌افلاکی با اشاره به شهرک خودرو و انتقال صنوف مرتبط با خودرو و ماشین به این شهرک گفت: اگر بتوانیم برای صنوف مزاحم دیگر نیز شهرک‌ها یا نواحی در نظر بگیریم که از مرکز شهر خارج شوند قطعا وضعیت اراک ساماندهی می‌شود. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد آلودگی هوای اراک مرتبط با ترافیک است و این انتقال باعث رفع مشکلات می‌شود و نیازی به اجرای پروژه ۵۸ متری نخواهد بود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات