ایستگاه انتقال برق کوه صفه به بهره برداری رسید

ایستگاه انتقال برق کوه صفه به بهره برداری رسید

ایستگاه انتقال برق کوه صفه با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در اصفهان به بهره برداری رسید.

آیین بهره برداری از پست انتقال برق کوه صفه  ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلو وات GIS صفه به عنوان یکی از مهمترین ایستگاه‌های برق منطقه اصفهان و از پروژه‌های استراتژیک و ملی صنعت برق کشور با ظرفیت نهایی ۴۰۰ مگاولت آمپر در جنوب شهر اصفهان، عصر چهارشنبه- ۲۹ خردادماه- با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ، حیدرعلی عابدی و ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

در این آیین رسول موسی رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان، اظهار کرد: این ایستگاه انتقال با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا یعنی سیستم GIS یا ( Gas Indulation Substation) با مساحت (۱۰ هزار مترمربع) روش سیستم اتوماسیون DES در منطقه کوهستانی صفه احداث شده است .

وی افزود: این پست یکی از مهمترین پست های منطقه اصفهان خواهد بود که خود از طریق دو خط ۲۳۰ کیلوولت کابلی هوایی از پست اصفهان یک تغذیه شده و پست GIS ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت صفه و انرژی پایدار مصرف کنندگان منطقه جنوبی شهر اصفهان را تامین می کند .

موسی رضایی ادامه داد: این پست با کاهش بار پست‌های ۲۳۰/۶۳ کیلوولت آبشار و اصفهان یک نقش به‌سزایی در افزایش پایداری شبکه برق اصفهان و تامین انرژی مطمئن و دائم شهر اصفهان خواهد داشت .

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان اظهار کرد: با توجه به محل قرار گیری پست که منطقه ای گردشگری و نماد طبیعت اصفهان به شمار می رود، جهت رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ مبلمان شهری نمای ساختمان با دقت خاص و منطبق با فضای طبیعت در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: از فضای پشت بام ساختمان برای تامین ۵۰ کیلووات انرژی خورشیدی استفاده شده  به طوری که این منطقه تلفیقی از انرژی های تجدید پذیر باد و خورشید و تکنولوژی جدید GIS شده است .

موسی رضایی افزود:  تونل زیرزمینی خط انتقال کابل ۲۳۰ کیلوولت به عنوان یکی از بزرگترین تونل های انتقال و توزیع انرژی کشور حدفاصل نیروگاه اصفهان ایستگاه GIS صفه و در نهایت ایستگاه طالقانی در مرکز شهر اصفهان است که وظیفه انتقال ۲۳۰ کیلوولت انرژی الکتریکی را از طریق کابل از نیروگاه اصفهان به هسته مرکزی شهر اصفهان با گذر از بستر زاینده رود را برعهده دارد .

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش بار شبکه در مرکز شهر اصفهان و تامین نیاز آتی مردم و تاسیسات شهری از جمله قطار شهری، عملیات اجرایی این تونل انرژی ۱۴.۵ کیلومتری از دیماه سال ۱۳۸۶ در دستور کار قرار گرفت، گفت: در حال حاضر ارتباط بین ایستگاههای ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه اصفهان صفه به طول ۱۰ کیلومتر برقرار شد و ۴.۵ کیلومتر آن نیز به صورت زیرزمینی به روش تمام مکانیزه تا عمق بیش از ۱۲ متری از سطح زمین و در زیر بستر زاینده رود اجرا و آماده بهره برداری است که ایستگاه GIS صفه را به ایستگاه GIS در حال ساخت طالقانی در مرکز شهر اصفهان متصل خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات