اهدای خون آتش نشانان به روایت تصویر/ آتش نشانی رشت

اهدای خون آتش نشانان به روایت تصویر/ آتش نشانی رشت

" تصاویری از اهدای خون آتش نشانان در روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ۹۸ در اتوبوس سیار سازمان انتقال خون گیلان مستقر در میدان رازی رشت "

۱۲۵ رشت- افراد زیادی هستند که با نیت خیرخواهانه ، خون خود را بدون هیچ چشم داشتی به دیگران هدیه می کنند. این کار اهدای دوباره زندگی به یک فرد دیگر است و البته فوایدی هم برای فرد اهدا کننده در بر دارد.

خون مایع حیات بشر

قلب در هر ضربان، خون را در داخل رگ های ما به جریان انداخته و به مصرف سلول ها می رساند. خون از دو بخش اصلی یعنی پلاسما و سلول های خونی تشکیل شده است. پلاسما مایعی زرد رنگ است که حاوی آب، املاح، هورمون ها و ویتامین ها می باشد .

تحقیقات نشان می دهد اهدای منظم خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی، سکته قلبی و همچنین سرطان را کاهش می دهد.

سلول های خونی ما نیز از گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها تشکیل می شوند. گلبول های قرمز وظیفه اکسیژن رسانی و تبادل گازهای تنفسی را بر عهده دارند. گلبول های سفید سربازان بدن بوده و از بدن ما در برابر هجوم بیماری های محافظت می کنند . پلاکت ها نیز در انعقاد خون و کنترل خونریزی نقش دارند. باید بدانید که از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی خویش، به خون و فرآورده های آن نیاز پیدا می کند .

چه کسانی می توانند خون بدهند؟

افراد بین ۱۸ تا ۶۰ سال می توانند خون اهدا کنند و اهداکننده های دائمی نیز می توانند تا ۶۵ سالگی به این کار انسان دوستانه ادامه دهند .

در چه فاصله زمانی؟

افرادی که مشکل سلامتی ندارند، می توانند با فاصله هشت هفته خون اهدا کنند، یعنی اینکه فاصله بین دو نوبت اهدای خون باید ۸ هفته باشد. در واقع اهدا کننده می تواند بعد از دو ماه برای اهدای مجدد مراجعه کند. آقایان چهار بار در سال و خانم ها سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات