شهرداری ها در افزایش حس تعلق مردم به شهرهای‌شان تلاش کنند

افزایش حس تعلق افراد به کشور، امنیت ملی را بالا می‌برد

شهرداری ها در افزایش حس تعلق مردم به شهرهای‌شان تلاش کنند

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال جدایی مردم از مسئولان و ایجاد شکاف است؛ مسئولان باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا اعتماد عمومی خدشه دار نشود و احساس تعلق مردم به کشور، شهر و روستای محل زندگی‌شان افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی شهر کرمان با قدردانی از استاندار کرمان و معاون عمرانی وی، شهردار پرتلاش و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان گفت: افزایش حس تعلق مردم به شهر، روستا و کشورشان، باعث افزایش صمیمیت، رفاقت و همدلی و در پی آن انسجام می‌شود.

وی گفت: همچنین افزایش انسجام موجب همدلی و اتحاد شده که سرمایه اجتماعی است و امنیت اجتماعی را بالا می‌برد.

جمالی‌نژاد در ادامه نقش شهرداری ها و شوراها را در افزایش حس تعلق در مردم و جلب اعتماد و رضایتمندی آنها، بسیار مهم دانست و تصریح کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی در ۱۱۰ سالی که از تاسیس‌شان گذشته، زحمات زیادی کشیدند اما متاسفانه آن طور که باید به نقش مهم آنها و نیز شوارهای شهر در امنیت ملی کشور توجه نشده است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: معتقدم برخورد شهرداری و شوراهای شهر با خواسته‌ها و انتظارات مردم، خاکریز اول محسوب می‌شود چرا که اگر شورا و شهردای ها در همان ابتدای کار با یکدیگر همدل نباشند و در نتبیجه نارضایتی مردم را داشته باشند؛ مطمئناً زحمات دولتمردان در کشور و همچنین استان بی اثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شاید مردم به مسئولان کشوری به راحتی دسترسی داشته نباشند ولی به شهردار شهرشان به راحتی دسترسی دارند و اگر حس اعتمادسازی به وجود آید؛ وفاق و همدلی و امنییت در کشور افزایش می‌یابد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما تحریم و لشکرکشی و تهدید دشمن نیست؛ ادامه داد: عمده مشکل ما در شرایط کنونی این است که دشمن در تلاش برای ایجاد گسل و شکاف بین مردم و مسئولان و عدم اعتماد و همراهی مردم با حاکمیت است.

وی تصریح کرد: بنابراین مسئولان بایستی اعتماد عمومی را جلب کرده و با ایجاد حس همدلی و وفاق، نشان دهند مسئولان کشوری دغدغه مردم را دارند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: در دوران دفاع مقدس، ما بسیاری از زیرساخت‌های کنونی شهرهای کشور را نداشتیم اما اعتماد و همدلی مردم را داشتیم. اما اکنون زیرساخت‌هایی زیادی در کشور داریم ولی متاسفانه اعتماد مردم به دولت‌مردان در حال کم شدن است.

وی گفت: بنابراین از مسئولان توقع داریم اعتماد عمومی را جلب کرده و آشتی مردم با شهرداری و شورای شهر و حاکمیت را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بودجه عمرانی کل کشور ۶۶ هزار میلیارد تومان و کل بودجه شهرداری‌ها ۶۵ هزار میلیارد تومان است و اگر ما بتوانیم به کمک بخش خصوصی به مدیران شهری و روستایی کمک کنیم تا پروژه‌های شان اجرایی شود کمک بزرگی به جلب رضایت و اعتماد عمومی مردم کردیم‌.

جمالی‌نژاد به فرموده‌ی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی به یک جهش نیاز داریم؛ اشاره کرد و افزود: جهش نیازمند همدلی و امنیت است و در یک محیط متشنج هرگز جهشی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین از مسئولان و همه‌ی جریان‌های سیاسی می‌خواهم تا با یکدیگر همدل و همراه باشند

وی گفت: باید قدر داشته‌های‌مان را بدانیم و حالا که در شهر کرمان دورانی طلایی رقم خورده و یک شورا و شهردار همدل، استاندار و فرماندار متخصص و همدل وجود دارد؛ باید از آن به نفع مردم و جلب رضایت آنها و افزایش احساس امنیت بهره برد.

فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید chidanrobanpolalahdai.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید chidanrobanpolalahdai۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید chidanrobanpolalahdai۲.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید falahdareftetahpolabozar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jamalidareftetahpolabozar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید kamyabdareftetahabozar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید raftanbrayechidanrobanpolalahdai.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید raftanbrayechidanrobanpolalahdai۱.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdardareftetahpolabozar.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات