با حمایت دستگاههای اجرایی، تحولی اساسی در شهر صورت می گیرد

با حمایت دستگاههای اجرایی، تحولی اساسی در شهر صورت می گیرد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه مشترکی فیمابین شهردار بیرجند و مدیران عامل بانک های استان در محل سرپرستی بانک سپه استان تشکیل شد .

شهردار بیرجند در این جلسه با بیان اینکه بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساختمانی می باشد گفت: علی رغم وجود مشکلات مالی و اینکه هیچ کمکی از جانب دولت به شهرداریها صورت نمی گیرد لیکن شهروندان از شهرداری و مجموعه مدیریت شهری انتظار کارهای عمرانی دارند.

مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: اقداماتی از قبیل جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، طرح فرهنگسرا و پل موسی بن جعفر (ع)، چهارشنبه بازار شمال شهر، فاز یک پارک خطی نشاط و زیباسازی بلوارها و میادین از جمله اقدامات شهرداری می باشد.

وی از احداث میدان اجتماعات، زیباسازی پارک جنگلی، ادامه پارک خطی نشاط، پارک خطی مهرشهر، پروژه پیاده راه جمهوری و ... در سال جاری خبر داد و افزود: شهرداری ها علاوه بر جمع آوری زباله، نظافت شهر و حمل و نقل وظایف زیادی دارند که منصفانه نیست در انجام پروژه های شهری بدون حمایت بمانند.

شهردار بیرجند ابراز امیدواری کرد تحولی اساسی در شهر صورت پذیرد و لازمه آن همکاری ادارات و بانک ها در پرداخت بدهی ها می باشد.

به گفته جاوید، ۴۹ بانک در منطقه یک و ۹۶ بانک در منطقه دو بیرجند وجود دارند که متاسفانه عمده این بانک ها فاقد پایان کار ساختمانی می باشند و برخی از بانک ها نیز پارکینگ هایی که قبلا داشتند را تغییر کاربری داده و استفاده دیگری می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی خودپردازها در معابر قرار دارند، افزود: بیشتر بانک ها عوارض ساختمانی، خودرو، پسماند و کسب و پیشه پرداخت نمی کنند و انتظار داریم شرایط موجود تعیین تکلیف شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای کامل طرح ممیزی در شهر بیرجند از انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه یاد کرد و ادامه داد: ظرف حداکثر ۲۰ روز می توانیم تمامی بدهی های بانک ها به شهرداری از جمله عوارض ساخت، خودرو، پارکینگ، پسماند، پایانکار و ... را مشخص کنیم و در کارگروه مربوطه تعیین تکلیف نماییم.

مدیر شورای هماهنگی بانک های استان در این جلسه ضمن تشکر از شهردار و مجموعه مدیریت شهری به خاطر تحول و زیباسازی شهر اظهار داشت: اکثر بانک ها نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

دهباشی اذعان داشت: لازم است کارگروهی بین شهرداری و بانک های شهر تشکیل گردد و با دقت نظر موارد مطروحه را تا حصول نتیجه پیش برند.

وی یادآور شد: در صورت پرداخت بدهی های شهرداری توسط بانک ها، شهرداری می تواند با این مبالغ پروژه های در دست اقدام را به پایان رساند.

مدیر شورای هماهنگی بانک های استان با اعلام موافقت مبنی بر تعیین تکلیف بدهی ها، این اقدام را به نفع بانک ها، شهرداری و از همه مهمتر شهر و شهروندان دانست.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، از اقدامات خوب شهرداری بیرجند در سطح شهر خصوصاً نگاه ویژه به منطقه شمال شهر قدردانی گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات