فاز اول جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در غرب مازندران اجرا شد

فاز اول جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در غرب مازندران اجرا شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "کیوان فرح‌زاد" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در حاشیه اجرای این طرح گفت: در اجرای فاز اول این طرح تعداد ۱۴۱ نفر در قالب ۴۷ اکیپ از واحدهای تخصصی تست و بازرسی، گروه‌های عملیاتی و ناظران ستادی با حضور در مناطق آلوده به برق غیرمجاز نسبت به شناسایی و قطع انشعاب‌ها اقدام کردند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل تحمیل خسارت به مشترکان، وجود انشعاب‌های غیرمجاز و سوءاستفاده از کنتورهای برق است و همچنین این پدیده شوم، آسیب‌های جدی به تاسیسات زیربنایی به‌خصوص در همان مناطق آلوده وارد می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با اشاره به اولویت‌هاى مهم در اجرای این طرح، استفاده از نتایج پایش و تحلیل مربوط به بارگیرى مستمر در ساعات پیک از پست‌ها و فیدرهاى فول‌بار توزیع عنوان کرد و افزود: در فاز اول این طرح که به همت مدیران و همکاران پرتلاش اجرایی و تست و بازرسی در دو روز متوالی از ساعت ۸ تا ۱۴ انجام شد، انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده در محدوده شهرستان‌های نور، نوشهر و محمودآباد جمع‌آوری و طی روزهای آتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
فرح‌زاد ادامه داد: در همین راستا ۵۲۰ مورد انشعاب مستقیم کشف و قطع شده و بیش از ۱۵۲ دستگاه کنتور تست و تعداد ۹ دستگاه کنتور معیوب تعویض شد.
وی با بیان اینکه در این طرح ۴۴ مورد کنتور دارای برق غیرمجاز شناسایی، اصلاح و رفع عیب شد، افزود: این افراد علاوه بر پرداخت هزینه انرژی مصرفی مربوط به زمان دستکاری کنتور، جهت اقدامات بعدی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.
گفتنی است به‌منظور شناسایی دیگر انشعاب‌های غیرمجاز، اجرای این طرح به‌طور مستمر و به‌صورت ویژه با حضور و نظارت میدانى اعضاى شوراى معاونین و مدیران فنى و اداری ادامه خواهد یافت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات