مصرف آب ۴۸ درصد از مشترکین بیش از استاندارد الگوی مصرف است

مصرف آب ۴۸ درصد از مشترکین بیش از استاندارد الگوی مصرف است

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: این روزها بهانه ای است تا اهمیت آب و مدیریت مصرف این ماده حیاتی به مشترکین پرمصرف یادآوری شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بهزاد هرمزی صبح امروز در گفتگوی رادیویی استانی استاندارد مصرف هر خانوار را ۱۵مترمکعب اعلام کرد و افزود: حدود ۴۸ درصد از مشترکین ما بالای این الگوی، آب شرب مصرف می کنند.

وی ادامه داد: این ۴۸درصد مشترک پرمصرف، نزدیک به ۷۰ درصد از آب تولیدی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را مصرف می کنند.

هرمزی در ادامه خواستار مدیریت مصرف مشترکین شد و اضافه کرد: مدیریت مصرف تنها در استفاده از آب آشامدینی خلاصه نمی شود بلکه باید در مصرف انرژی نیز به آن توجه شود تا آثار مثبت آن در کشور نمایان شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به آبدار شدن ۱۵ روستای محروم فاقد آب در سال مالی گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ تعداد روستاهای فاقد آب استان ۹۱ روستا بود که با تلاش مجموعه آبفار استان در سال مالی ۹۷ این عدد به ۷۶ روستا تقلیل یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان آبرسانی به روستاهای فاقد آب را از خدمات این دستگاه برشمرد و افزود: در سنوات گذشته، هرسال ۲ الی ۳ روستای فاقد آب از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می شد در حالیکه سال گذشته این رقم ۵برابر افزایش یافت.

به گفته وی، در گذشته درصد برخورداری روستاها از آب شرب  سالم و پایدار ۶۹ بوده که اکنون به ۷۲ درصد رسیده است.

هرمزی در توضیح عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: یکم تیرماه روز «آب، آموزه های دینی و ملی و ارتقای آگاهی های عمومی» و دوم تیرماه نیز «آب ، خانواده، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب»، سوم تیرماه روز«آب، اقتصاد و توسعه پایدار» نامگذاری شده، اضافه کرد: چهارم تیرماه«آب، محیط زیست و سلامت همگانی»، پنجم تیرماه روز «آب، رسانه و افکار عمومی» ، ششمین روز تیرماه«آب، مشارکت های مردمی، خیرین آب رسان» و هفتم تیرماه نیز روز«آب، قانون و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان یک شرکت می باشد

      نظرات