بازدید رئیس سازمان و هیئت همراه از خبرگزاری جمهوری اسلامی

بازدید رئیس سازمان و هیئت همراه از خبرگزاری جمهوری اسلامی

دکتر مهدی سالاری روز چهارشنبه همراه مهندس زحمتکش نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی یزد در بازدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان اظهار داشت: در یزد شرایط ساختمان سازی نسبت به سایر نقاط کشور خاص تر است به گونه‌ای که فضای غیررسمی ساخت و ساز خیلی بیشتر از فضای رسمی فعال است.

به گزارش روابط عمومی سازمان، رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از نگاه‌ها و قوانین گذشته در حال اصلاح است که نمونه آن تصویب دادن پروانه به زمین‌های تفکیکی زیرحد نصاب و یا دادن پروانه به زمین‌های دارای سند مشاعی یا صورتجلسه تفکیکی در شورای شهر یزد است.

سالاری ادامه داد: همچنین برای نخستین بار به پیشنهاد هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و تایید هیات چهار نفره استان، مالکانی که حق‌الزحمه نظارت و صدور شناسنامه فنی و ملکی را نقدی پرداخت کنند، از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

سالاری یادآور شد: در راستای پاسخگویی به دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم، طرحی با عنوان کمیسیون حقوق شهروندی مطرح شده و کلیات آن در هیات مدیره به تصویب رسیده است که با اجرای این طرح، مردم ارتباط منطقی ومناسب‌تری با سازمان برقرار و تعرفه‌های سازمان را راحت تر پذیرایی شوند و نظام مهندسی نیز در مسیر نیازهای حال و آینده استان حرکت می‌کند.

سالاری افزود: بسیاری از قوانین طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی برای وضعیت امروز قابل استفاده نبوده و مورد استقبال مردم نیز قرار نمی‌گیرد، بنابر این از یک سو، رویکرد دستگاه‌های دولتی باید تغییر کند و از سوی دیگر مهندسان نیز باید به علم و فناوری روز مجهز شوند و یادگیری‌های جدید داشته باشند که جهت گیری سازمان نظام مهندسی در جهت تحول و ارتقا دانش مهندسان استان است.

به گفته وی سازمان نظام مهندسی یزد بر اساس قانون در سال ۱۳۷۴ ایجاد شده و هم اکنون هفت هزار عضو در هفت رشته عمران، مکانیک، برق، معماری، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک دارد و ۲ هزار و ۷۴۱ نفر از این افراد پروانه اشتغال به کار دارند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات