مشکل پروژه آفتاب با گذشت ۲ سال از عمر شورای پنجم باید حل شود

مشکل پروژه آفتاب با گذشت ۲ سال از عمر شورای پنجم باید حل شود

ایرج رضایی در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص وضعیت سازمان عمران شهرداری اراک بیان کرد: با توجه به ادغام سازمان خدمات موتوری با سازمان عمران شهرداری، این سازمان علیرغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دراختیار در طول یک سال اخیر دچار تغییرات مدیریتی بسیاری شده است.
وی با اشاره به رها شدن بدهی‌های سازمان و عدم به روز رسانی تجهیزات موجود خاصه در کارگاه تولید آسفالت گفت: تولید آسفالت در کارگاه این سازمان با تکنیک‌های روز هماهنگ نیست و بخش اعظمی از فعالیت‌ها نیز مغفول باقی مانده است و در کنار آن نیز نیروهای بسیاری از سازمان‌های دیگر به این سازمان تحمیل شده و انتقال نیرو به صورت نامتعارف از این سازمان به دیر سازمان‌ها انجام گرفته است.
رضایی تصریح کرد: تمامی این اقدامات باعث شده است که سازمان عمران شهرداری اراک با همه امکانات ناکارآمد جلوه کند در حالی که این سازمان ظرفیت دارد که حتی نیمی از هزینه‌های شهرداری را تامین کند که این شرایط با برنامه ‎ ریزی درست و عارضه‌یابی بهبود می یابد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک در خصوص سازمان فناوری و اطلاعات اظهار کرد: شفاف‌سازی در مجموعه شهرداری اراک با تقویت سازمان فناوری و اطلاعات نیز ممکن است.
در این جلسه رییس کمیسیون عمران شورای شهر اراک در خصوص سازمان عمران شهرداری گفت: برای تجهیز کارگاه تولید آسفالت سازمان ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که حتی سال گذشته نیز لیست تجهیزات تهیه شد، اما تاکنون اقدامی در راستای تجهیز انجام نشده است و لازم است با دستور شهردار اراک به روزرسانی این تجهیزات انجام گیرد.
وی ادامه داد: مشکل پروژه آفتاب با گذشت ۲ سال از عمر شورای پنجم باید حل شود.
عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: احساس می‌شود در زمینه رفع مشکل طرح مجتمع آفتاب پیگیری ها در حد انتظار نبوده است.
رضایی خاطرنشان کرد: طرح جامع کلان شهر اراک نباید مورد کم توجهی باشد و مشکل به وجود آمده در طرح ۵۸ متری به این دلیل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: نظارت جدی بر ورند فعالیت شرکت املاح معدنی اراک ضروری است.
عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زمین‌های این شهر به صورت قولنامه ای است که این مهم درآمدهای شهرداری را با مشکل مواجه کرده است.
محمد حسین فدایی در ادامه با اشاره به تشریح عملکرد کمیسیون از ابتدای عمر شورای پنجم تا ۲۰ خردادماه ۹۸ افزود: متاسفانه شورا و شهرداری در سال‌های گذشته در جایگاه واقعی و قانونی خود مورد توجه قرار نگرفته است و بخشی از اقدامات صرف استخراج قوانین و ارائه آن به سازمان و ادارات بود تا متوجه جایگاه شورا و لزوم ورود این پارلمان محلی و نظارت بر امور شوند.
وی گفت: در بازه زمانی کمیسیون ۶۷ مصوبه کرده است که بخشی انجام و بخشی لازم است با دستور شهردار وارد فاز اجرایی شود، ماهانه ۱۰۰ نفر به کمیسیون مراجعه کرده و ۲ هزار و ۵۴۲ نامه نیز ارجاع شده است.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز در این نشست گفت: وجود برنامه ریزی دقیق در سازمان عمرانی می‌تواند این حوزه را متحول کند.
محمد حسین فدایی، افزود: به روز رسانی تجهیزات واحد تولید ماسه سازمان عمرانی شهرداری اراک در پل دوآب نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که با وجود تهیه فهرست این تجهیزات از سال گذشته تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
وی شفافیت را شعار شورای اسلامی کلان شهر اراک دانست و ادامه داد: با اقدامات انجام شده این مهم تا حدودی اجرایی شده اما تا شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلان شهر اراک خاطرنشان کرد: بهره برداری از سامانه عیان در شهرداری نقش مهمی در تحقق اهداف شورای اسلامی در راستای شفاف سازی اقدامات داشته است.
فدایی یادآور شد: کمیسیون عمران شورای شهر اراک ۲ هزار و ۵۴۲ نامه ارجاعی داشته است که برخی از آنها مربوط به اختلافات قدیمی بین شهرداری و ارباب رجوع بود که بخشی از مشکل با مصوبه شورا برطرف شده و قسمتی باقیست که باید بررسی شده و راهکار جدید ارایه شود.
وی، شمار مصوبات کمیسیون عمران شورای اسلامی اراک را ۶۸ مورد دانست و افزود: بررسی مشکلات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب و برگزاری نشست‌های طرح ۵۸ متری و پیشگیری قطار شهری از جمله مصوبات بوده است.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی اراک افزود: ۳۶۰ هزار میلیارد ریال بودجه امسال برای قطار شهری اختصاص یافته است که برای پیگیری آن نیاز است هیات کارشناسی در شهرداری تشکیل شود.
فدایی یادآور شد: تقاضای صدور سند در شهرک امام علی (ع) سال گذشته توسط ۱۱۴ نفر ارایه شده و تعداد این افراد در سال جاری افزایش نیافته است.
وی ادامه داد: استقبال کمرنگ برای سند دار شدن زمین‌های این شهرک حاشیه ای از جمله مهمترین مشکلات است.
فدایی گفت: توافقنامه طرح مجتمع آفتاب اراک در حال انجام است و مرحله آگهی روزنامه را سپری می کند.
وی ادامه داد: طرح ۵۸ متری کلان شهر اراک بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی اجرایی نمی‌شود و امید است برای رفع مشکل مردم این منطقه در شورای عالی فنی شهر سازی نیز این رای صادر شود.
عضو دیگر شورای اسلامی اراک نیز در این نشست گفت: استانداری مرکزی اعتقادی به نظر شورای اسلامی برای اجرای طرح جامع نداشته و بر اساس نظر خود اقدام می‌کند.
علی جعفر محصولی، افزود: علی آباد و شهرک قنات ناصری اکنون به معضلی برای اراک تبدیل شده در صورتی که استانداری مرکزی مسیر فرودگاه اراک را به عنوان طرح جامع معرفی کرده است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در مسیر فرودگاه اراک به دلیل نداشتن پل زیر گذر به مشکلی برای شهرداری اراک تبدیل می‌شود.
عضو شورای اسلامی اراک خاطرنشان کرد: ۱۴ سال از اجرای طرح جامع این کلان شهر می‌گذرد و آنچه بخش دولتی خواستار آن بوده اجرایی شده است.
محصولی افزود: اجرای طرح جامع اراک با تامین خواسته بخش دولتی در سال‌های آینده زمین‌های بایر در مرکز شهر را به همراه دارد.
عضو دیگر شورای اسلامی اراک نیز در این نشست با یادآوری طرح تهاتر زمین با یکی از شرکت‌های تولیدکننده بتن، گفت: شهرداری اراک سال ۹۴ از یک شرکت بتن خریداری کرد و زمینی را برای تهاتر و تسویه بدهی قیمت گذاری کرده تا در اختیار این پیمانکار قرار دهد.
علیرضا مرادی، افزود: نرخ گذاری این زمین با شرایط کنونی برای جبران بدهی شهرداری به این شرکت باید انجام شود.
رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز در این نشست گفت: انتصاب مدیران در شهرداری بر اساس خواسته شهردار باید به مدت سه ماه انجام می‌شد که اکنون این فرصت تمام شده است.
کاوه فلک افلاکی، افزود: می طلبد برای رفع مشکلات بازنشستگان شهرداری کلان شهر اراک هر چه سریع تر طلب این افراد تسویه شود.
گفتنی است در این جلسه اجرای بیانیه ارسالی شهرداری در رابطه با چشم انداز و برنامه راهبردی ۱۴۲۰ شهر اراک به تصویب رسید.




:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات