وسیع‌ترین و زیباترین نقاشی دیواری فرش‌های تبریز تکمیل شد

وسیع‌ترین و زیباترین نقاشی دیواری فرش‌های تبریز تکمیل شد

به گزارش شهریار ، یدالله ابراهیم پور ضمن اعلام خبر فوق افزود: ایده اجرای نقاشی دیواری در دیوار مجاور پردیس علامه امینی مربوط به سال ۹۷ است که به منظور زیباسازی این دیوار سیمانی و ایجاد چشم انداز زیبا در منطقه پل قاری، فراخوانی در اریبهشت ماه ۹۷ توسط منطقه ۸ برگزار شده و قرار بود با داوری طرح ها، طرح برگزیده برای اجرای نقاشی دیواری در هفت تیر انتخاب و معرفی شود. با توجه به عدم تائید فنی طرح های ارسالی توسط هیات داوران، مقرر شد این فراخوان تمدید و جلسه دوم داوری در ۲۸ مرداد مجددا برگزار شود که این جلسه نیز برگزار شده و طرح علیرضا راشدی از نقاشان برجسته فرش ریزبافت تبریز به عنوان طرح برتر فراخوان انتخاب و معرفی شد.

ابراهیم پور به زمان اجرای شش ماهه طرح اشاره کرده و افزود: مدت زمان اجرای نقاشی دیواری فرش های تبریز، شش ماه به طول انجامید که یکی از دلایل طولانی شدن پرسه اجرایی طرح، هم زمانی اجرای این طرح با فصل پائیز و زمستان و وجود رطوبت و برودت هوا بود که سرعت اجرای پروژه را تحت تاثیر قرار می داد .

معاون خدمات شهری منطقه ۸ به جزئیات طرح اشاره کرده و گفت: طرح نقاشی دیواری فرش های تبریز برگرفته از نقشه فرش های ریز بافت تبریز در دوره صفوی با طرح "شاپان گول" و "افشان گول" بوده که جهت زیبایی طرح از دو نوع رنگ کرمی و پیازی در اجرای آن استفاده شده است .

ابراهیم پور افزود: این نقاشی دیواری بر روی دیوار مجاور پردیس علامه امینی و در متراژ ۴۲۰ متر مربع و با ۸ متر ارتفاع اجرا شده است که با نمایش منحصر بفرد فرشهای بی همتای تبریز بر روی دیوار، چشم اندازی زیبا به محدوده پل قاری بخشیده و معرف زیبای فرش تبریز میباشد که شهره جهانی دارد .

معاون خدمات شهری منطقه ۸ در پایان به جنس رنگ های مورد استفاده در این نقاشی دیواری اشاره کرده و افزود: به منظور افزایش مقاومت این نقاشی، از رنگهای اکریلیک و با زیرسازی های اصولی استفاده شده و به منظور افزایش ماندگاری نقاشی در برابر نور خورشید و رطوبت، لایه ای از مواد عایق نانو بر روی نقاشی اجرا شده است .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای چنین طرح های زیباسازی در سطح حوزه شاهد افزایش زیبایی های بصری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز باشیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات