نشست سرمایه گذاری و تامین مالی شهرداری های استان کرمان با حضورمدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان برگزار شد

نشست سرمایه گذاری و تامین مالی شهرداری های استان کرمان با حضورمدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان برگزار شد

نشست هماهنگی سرمایه گذاری و تامین مالی شهرداری های استان کرمان با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان و دکتر کوشش تبار مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محسن کوشش تبار در این نشست گفت: سرمایه گذاری و مشارکت رسالت همه کسانی است که در این جلسه شرکت نموده اند و اهمیت سرمایه گذاری و مشارکت بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه در دوره ای که بسر می بریم با توجه به مشکلات عدیده مالی شهرداریها و ناتوانی در اجرای کامل پروژه های مدیریت شهری؛ ضرورت استفاده از سرمایه بخش خصوص دوچندان می باشد.

وی افزود: لذا شهرداری ها در اولین قدم باید فرصت های سرمایه گذار شهر را شناسایی و طرح امکان سنجی اولیه پروژه ها را تهیه تا در فرصت های مناسب برای سرمایه گذاران ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه روشهای تامین مالی برای پروژههای شهری متنوع می باشد، اظهار کرد: شهرداریها با توجه به اندازه و نوع پروژه ها از ابزارهای تامین مالی استفاده می کنند و از جمله این ابزار ها، تامین مالی پروژها با استفاده از تسهیلات سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور، انتشار اوراق مالی اسلامی و مشارکت عمومی خصوصی و... می باشد.

کوشش تبار اضافه کرد: نحوه بهره مندی شهرداریها از این ابزارها بصورت کامل در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بخش دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی تحت عنوان روشهای تامین مالی درج شده است و همکاران دفتر آماده همه نوع همکاری و همفکری با شهرداری ها هستند .

وی در ادامه گفت: انتظار داریم شهرداریها با توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و مشارکت در شهر، زمینه ایجاد درآمد پایدار، رونق اقتصادی شهر و ایجاد اشتغال و ارتقاء رفاه شهروندی را سر لوحه کارهای خود قراردهند.

کوشش تبار تصریح کرد: از مسئولین شهرها و شهرستانها نیز تقاضا می کنیم ضمن رعایت قوانین و مقررات و صرفه و صلاح شهرداری برای ایجاد محیط جذاب و امن برای سرمایه گذارو سرمایه گذاری اقدام نمایند.

شایان ذکر است دکتر کوشش تبار علاوه بازدید از پروژه های شهرداری ها زرند و چترود و زنگی آباد و نشست مشترک با حضور نمایندگان استانداری و بخش خصوصی جهت هماهنگی برای سرمایه گذار ی در پروژهای شهرداری شهداد، امروز در نشست عمومی با شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان کرمان شرکت نمود .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات