سرانه مصرف آب مشترکان دستجرد قم بیش از دو برابر استاندارد است

سرانه مصرف آب مشترکان دستجرد قم بیش از دو برابر استاندارد است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمد نکونام" که به‌مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در جمع مردم شهر دستجرد با اشاره به میزان بارش سال آبی استان اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش سرانه در این شهر مصارف غیر شرب کاربری‌های غیر دائم (مشترکان فصلی) در این شهر است که نزدیک به۴۰ درصد مشترکان شهر دستجرد را به خود اختصاص داده است.
مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز داشت: گرچه بخشی از سرانه مصرف به‌دلیل ییلاقی بودن شهر قابل توجیه است، اما نباید رعایت توصیه‌های ملی و دینی‌مان در حوزه رعایت الگوی مصرف را فراموش کنیم که بی‌شک تحقق این هدف مشروط به رسیدن به یک باور فرهنگی در سایه همدلی و همراهی مردم است.
وی با بیان اینکه شرایط هوایی مطلوب دستجرد طی سه ماهه گذشته باعث افزایش سفرهای ییلاقی به این شهر شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مصارف مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل دارای افزایش معناداری است که شاید بخشی از آن متوجه شرایط هوایی مناسب در این شهر باشد، اما با توجه به آموزه‌های دینی قابل قبول نیست.
نکونام با تاکید بر اینکه با ورود به فصل گرم سال، حفظ روند این شرایط موجب نگرانی در حوزه تامین آب شرب می‌شود، گفت: به‌منظور رفع این نگرانی و تامین پایدار آب، مشترکان را به رعایت بیش از پیش در مصرف طی سه ماه پیش رو دعوت می‌کنیم.
وی با اشاره به احصای لیست مشترکان دارای مصارف مازاد الگوی مصرف به‌ویژه مشترکان غیردائم، اظهار داشت: با مراجعه حضوری، توصیه‌ها و اخطارهای لازم را به این دسته از مشترکان داده شده، لذا توقع است که به این مهم توجه و همراهی لازم را داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات