گزارشی از پروژه‌های آب و برق مسکن مهر شهرستان کاشان

گزارشی از پروژه‌های آب و برق مسکن مهر شهرستان کاشان

www.BanaNews.irپروژه مسکن مهر شهرستان کاشان ، واقع در شهرک خاتم در نزدیکی این شهرستان، بیش از یک هزار و ۴۰۸ واحد مسکونی را آماده بهره برداری دارد و از جمله طرح های پیشروی مسکن مهر در زمینه تامین آب وبرق مورد نیاز ساکنانش به شمار می رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همواره یکی از انتقادها به اجرای پروژه های مسکن مهر در کشور تامین نشدن آب و برق مورد نیاز واحدهای مسکونی آن بوده است ، اما در این میان پروژه مسکن مهر کاشان از جمله طرح‌های پیشرو در زمینه تامین آب و برق مورد نیاز ساکنان آن محسوب می شود.

در مجموع سه هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۹۰ متر مربع در طرح مسکن مهر کاشان احداث خواهد شد و این شهرک در نهایت جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر را پوشش می دهد.

'عباس نیکخواه' مدیر فنی پروژه مسکن مهر کاشان در گفتگو با خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: پروژه مسکن مهر کاشان در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار و در سه مرحله در حال احداث است و در مرحله اول تعداد یک هزار و ۴۰۸ واحد مسکونی خرداد ماه سال‌ جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی بابیان اینکه در مرحله دوم آن نیز احداث ۸۱۶ واحد مسکونی پیش بینی شده و در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می رسد، گفت: مرحله سوم این طرح یک هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی را در خود جای داده است و در فروردین ماه ۱۳۹۱ افتتاح خواهد شد.

نیکخواه از ویژگی‌های این پروژه را احداث به روش های صنعتی و نیمه صنعتی عنوان کرد و افزود: تاسیسات زیربنایی آن همزمان با احداث واحدهای مسکونی اجرا می شود تا متقاضیان در زمان بهره‌برداری با مشکل مواجه نشوند، همچنین شبکه برق و آب همگی بصورت زیرزمینی است.

بر اساس اظهارات وی متقاضیان با پرداخت حدود ۱۰ میلیون تومان تملک یک واحد مسکونی در این شهرک را از آن خود کرده و ۲۵ میلیون تومان دیگر در قالب وام خرید مسکن مهر به متقاضیان تعلق خواهد گرفت.

مدیر فنی پروژه مسکن مهر کاشان گفت: به منظور کاهش قیمت تمام شده هر واحد مسکونی، مشاعات آپارتمانی را کاهش دادیم و در این راستا پارکینگ برخی از واحدهای آپارتمانی در خارج از ساختمان و در محوطه بیرونی و بنام خود مالک قرار دارد.

نیکخواه ضمن قدردانی از همکاری خوب نهادهای مختلف دولتی و عمومی در اجرای پروژه مسکن مهر کاشان خواستار همکاری مسوولان محلی در جهت احداث مدرسه ، ایستگاه آتش نشانی و پاسگاه انتظامی در شهرک خاتم شد، تا متقاضیان در زمان سکونت در این خصوص با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هم اکنون شبکه برق، آب و فاضلاب مسکن مهر کاشان بخوبی طراحی و اجرا شده است. در این راستا، اجرای بیش از چهار کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب پروژه مسکن مهر کاشان و نصب ۱۶۰ فقره انشعاب و احداث تصفیه خانه موقت فاضلاب تولیدی ، از جمله فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان به شمار می رود.

خط انتقال آب به مسکن مهرکاشان بطول ۱۰کیلومتر و شبکه توزیع آب آن ۲۱ کیلومتر است و تاکنون ۱۰٫۵کیلومتر از شبکه توزیع آب در این پروژه اجرا شده است.

هفت دستگاه پست زمینی برق نیز در این شهرک در دست احداث قرار دارد که ظرفیت هرکدام از آنها ۵۰۰ کیلوولت آمپر است. تاکنون دو پست احداث شده و از سویی بنا بر تاکید مسوولان منطقه‌ای هزینه انشعاب با نصب کنتور و تابلو ۷۰۰ هزار تومان بوده که این مبلغ از مشترکان دریافت نخواهد شد و پروژه مسکن مهر هزینه‌های مربوطه را پرداخت می کند.

به گزارش بنانیوز ، طول شبکه برق هوایی شهرک خاتم سه هزار و ۶۹۰ متر و طول شبکه فشار ضعیف چهار و ۹۳۲ متر زمینی بوده و همچنین ۲۴۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی در این پروژه احداث خواهد شد و در زمان تکمیل پروژه مسکن مهر کاشان ، برق مشترکان آن نیز نصب شده است.

تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیون تومان برای برق رسانی به شهرک خاتم کاشان هزینه شده و برای اتمام آن حداکثر در مجموع تا یک میلیارد تومان هزینه نیاز است و این طرح تا شش ماه آینده تکمیل خواهد شد.

برق شهرک خاتم از دو پست ۶۳ کیلوولت شهرستان قمصر و از شبکه سراسری برق کشور تامین می شود و در آینده استفاده از پست ناجی آباد در نزدیکی کاشان نیز در دستور کار قرار دارد.

قرار است در فاز اول پروژه مسکن مهر کاشان، همزمان با بهره‌برداری از یک هزار و ۴۰۸ واحد مسکن مهر امور مربوط به اتصال برق این واحدها نیز پایان یابد.

فاصله شهرک مسکونی خاتم با کاشان بین پنج تا شش کیلومتر است و احداث راههای دسترسی آن به این شهر در دست اقدام قرار دارد.

 

 

    نظرات