مسئولین با حمایت از طرح حمل و نقل پاک، الگوی مناسبی برای شهروندان باشند

مسئولین با حمایت از طرح حمل و نقل پاک، الگوی مناسبی برای شهروندان باشند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ روز جاری شهردار بیرجند، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده پلیس راهور استان و افسرانشان همراه با جمعی از مدیران در پویش سه شنبه های حمل و نقل پاک و بدون خودرو شرکت کردند.

شهردار بیرجند در حاشیه این مراسم با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی پایه‌ریزی شد، افزود: اختصاص یک روز در هفته به این طرح با توجه به تعداد خودروهای شخصی و آلودگی هوا کافی نیست، اما می‌تواند شروع یک فرهنگ‌سازی و یک حرکت منسجم موثر باشد .

مهندس محمد علی جاوید با اشاره به اینکه در صورتی که خودروهای تک سرنشین حذف شوند، حجم قابل توجهی از آلودگی هوا کاسته می‌شود یادآور شد: مسئولین نیز با حمایت از این طرح می‌توانند الگوی مناسبی برای شهروندان باشند.

وی اذعان داشت: همراهی مردم و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی و نیز همراه شدن مسئولین با این اقدام می‌تواند گام موثری در کاهش آلودگی هوا بوده و قطعا رفع آلودگی هوای کشور با یک حرکت همگانی و منسجم صورت می‌پذیرد.

شهردار بیرجند ضمن دعوت از سایر شهروندان برای استفاده از دوچرخه جهت رفتن تا محل کار اضافه کرد: برای تحقق خواسته‌هایمان می بایست ابتدا از خودمان شروع کنیم.

وی تصریح کرد: بحث فرهنگ سازی در چنین مواردی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل ما نیز جهت کمک به ارتقای این فرهنگ روزهای سه شنبه با دوچرخه به محل کار می رویم.

گفتنی است، شهردار بیرجند و جمعی از مدیران شهر، صبح امروز سه شنبه رکاب زنان مسیر انتهای خیابان غفاری تا میدان ابوذر را پیمودند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات