گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با اصلاح زیرساخت‌ها

گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با اصلاح زیرساخت‌ها

گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک شهری با اصلاح زیرساخت‌ها

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: کاهش بار ترافیکی شهر تنها با گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌ها میسر می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، احسان اصولی در حاشیه همایش دوچرخه‌سواری که از میدان ملک‌آباد تا میدان شهدا با حضور برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری در قالب طرح سه‌شنبه های بدون خودرو، افزود: مدت زیادی از اجرای طرح سه‌شنبه‏های بدون خودرو می‌گذرد و بین شهروندان و مدیران دستگاه‌های مختلف نیز در حال ترویج است.
وی با بیان اینکه امروز جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری به صورت نمادین فاصله میدان ملک‌آباد تا میدان شهدا را رکاب زدند، گفت: گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، علاوه بر کمک به ترافیک شهر موجب کاهش آلودگی هوا، سلامت جسمی و تحرک عموم مردم می‌شود، چنین اقداماتی موجب مشاهده میدانی نقایص زیرساختی در حوزه دوچرخه می‏شود تا شرایط استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک بیشتر محیا شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در پایان از سایر مدیران و مسئولان را هم به طرح ۳شنبه های بدون خودرو دعوت کرد.
مشهد، شهری برای دوچرخه‌سواری
رییس کمیسیون عمران شهرسازی شورای شهر مشهد نیز گفت: انجام چنین حرکت‌های نمادین فرهنگی می‎تواند منجر به گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه شود.
محمدهادی مهدی‌نیا نیز با عنوان اینکه امیدواریم شرایط به نحوی محیا شود تا تعداد بیشتری از شهروندان در طرح سه‌شنبه های بدون خودرو حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مشهد، شهری مسطح است و همین ویژگی سبب شده تا امکان دوچرخه‌سواری در آن محیا باشد.
وی ادامه داد: مدیریت شهری با فرهنگسازی می‎تواند به گسترش این فرهنگ کمک کند تا استفاده از دوچرخه برای آینده پایدار شود.
مهین ساعدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات